به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ،علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران در نشست ستاد پیشگیری  از کرونای منطقه ۲ که با حضور رسول کشت پور شهردار منطقه و اعضای ستاد برگزار شد با بیان اینکه شهرداری تهران از جمله دستگاه های اجرایی است که به صورت سازنده در بحث کرونا عمل کرد، گفت: مدیریت شهری با نگاه مسولیت اجتماعی با اجرای برنامه های متنوع در ابعاد مختلف پیشگیری، غربالگری، حمایتی، ساماندهی اقدامات مدنی داخل شهری و... تلاش موثری در این زمینه داشته  که این اقدامات قابل تقدیر است.

وی  با بیان اینکه منطقه۲ از جمله مناطقی است که  در کنار راهبردعمومی ستاد مقابله با کرونا در شهرداری تهران با در نظر گرفتن مختصات جغرافیایی و ویژگی های منطقه، اقدامات متنوع خلاقانه و  هدفمندی را اجرا کرده است گفت: تشکیل ستاد مقابله با شیوع کرونا در روزهای نخستین که موجب برنامه ریزی سیستماتیک و اجرای برنامه های جامع شده ، از جمله اقدامات ارزشمند منطقه در این خصوص است.

علیرضا زالی، انسجام و ایجاد وحدت بین بخشی دستگاه ها و نهادهای اجرایی را  دومین نکته قابل اهمیت در منطقه برشمرد و گفت: یکی از مباحثی که در بروز بحران منجر به هم افزایی، پرهیز از موازی کاری  و پیشبرد برنامه های موثر می شود انسجام و یکپارچگی دستگاه ها است که خوشبختانه این اتفاق خجسته به طور صحیح توسط مدیریت شهری منطقه راهبری شده است و دستاوردهای آن را با اجرای برنامه های هدفمند شاهد هستیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، در ادامه فرایندهای حمایتی ازتیم های درمانی، تجمیع کمک های خیرین و بهره مندی از ظرفیت های مردمی و مشارکت در اجرای طرح غربالگری شهروندان را از دیگر فعالیت های ارزشمند منطقه دو برشمرد و گفت: طرح غربالگری شهروندان بخش اصلی استمرار خدمات برای مقابله با پیشگیری از کرونا است که  این طرح با مشارکت شهرداری و بهره گیری از ظرفیت سرای محلات در حال اجرا است.

وی درادامه از برنامه های پیشگیرانه شهرداری منطقه۲ در صیانت از سلامت کارکنان مجموعه تقدیر کردو گفت: براساس نتایج غربالگری صورت گرفنه ابتلای یک نفر  از بین ۱۲۰۰ نفر نیروی انسانی بیانگر این مساله است که پروتکل های بهداشتی به درستی در منطقه ۲ اجرا شده است.

اجرای۳۲ عنوان برنامه در پیشگیری از شیوع کرونا در متطقه۲

رسول کشت پور،شهردار منطقه2  در این نشست در تشریح اقدامات منطقه درپیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: همزمان با گسترش ویروس کرونا در کشور مدیریت منطقه با  اهتمام بر ضرورت صیانت از سلامت شهروندان اقدام به تشکیل ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا کرد که فعالیت های  این ستاد درکمیته های مختلف طراحی واجرا شد .

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه ستاد در 32 عنوان برنامه  در 6 محور طراحی و اجرا شد گفت: ضدعفونی معابر و تاسیسات شهری، طرح غربالگری شهروندان، حمایت از کادر درمانی با اهدای بسته های بهداشتی و درمانی به بیمارستان های سطح منطقه ، نظارت بر عملکرد صنوف ، آموزش و فرهنگسازی و.... از جمله محورهای این اقدامات است.

وی افزود: مدیریت منطقه تلاش داشت تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها و هم افزایی با سایر نها دها  بتواند درارتقای بهداشت محیط شهری و سلامت شهروندان تاثیرگذار باشد.

گفتنی است درپایان این نشست از 3 نفر از اعضای ستاد مقابله با کرونای منطقه 2 تقدیر شد.

در پایان این نشست و در بازدید رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، از باغ راه لاله های مادران منطقه دو که در راستای پاسداشت از خودگذشتگی شهدای سلامت، تصاویر آنها در این باغ راه اکران شده است ، در یادداشتی این نذر بزرگ زیست محیطی را ستودنی خواند و تمامی جلوه های زیبا و جذاب این باغ راه را به تمامی ایثارگران و مدافعان سلامت تقدیم کرد.