به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر ، سید علی مفاخریان در حاشیه بازدید از منطقه ۱۹ بر لزوم ساماندهی جمعه بازار خلازیر تاکیدکرد و گفت: محدوده خلازبل در سه بخش تقسیم بندی شده است که شامل بیش از ۸۰۰واحد صنفی می شود اما مساله اصلی ما پهنه جنوبی این بازار با بیش از ۲۰۰ واحد صنفی است که اغلب آنان به فروش ضایعات مشغول هستند و ساماندهی آن اولویت بیشتری نسبت به سایر مناطق دارد.

وی با بیان این که برای سامان بخشی به جمعه بازار خلازیر نیاز به طراحی برنامه عملیاتی ترکیبی داریم، اظهار کرد: تثبیت واحد ها ، تغییر کاربری برخی از آنها در قالب کمسیون ماده ۵ و طرح موضوع مزاحمت درباره واحدهای مزاحم می تواند به کار گرفته شود. 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره آغاز به کار بازارچه احسانی عنوان کرد: برای این بازار چه مجوز لازم صادر شده و باید در سامانه ی وزارت بهداشت اعلام حضور شود و همانند سایر مجتمع های تجاری با رعایت نکات بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند. 

مفاخریان در ادامه به استقرار گل فروش ها در حاشیه اتوبان اشاره کرد و گفت: این افراد باید از طریق سازمان بهشت زهرا(س) ساماندهی شوند و در همان جا مستقر شوند؛ چراکه فعالیت به صورت فعلی علاوه بر آسیب های اجتماعی، خطر حوادث ترافیکی و جاده ای را افزایش می دهد. 

وی افزود: برای گل فروشان بهشت زهرا(س) پیش از این‌ جایگاه هایی نصب شده بود که بدون قرارداد رسمی در اختیارشان قرار گرفت، این جایگاه ها باید مناسب سازی شوند و در قالب چارچوب قانونی به متقاضیان سپرده شود تا انتفاع مالی و رفتار اجتماعی آنان را قانونمند کند.

توکلی شهردار منطقه  ی۱۹ تهران هم در حاشیه این بازدید  به بازگشایی بازارچه ی احسانی تاکید کرد و افزود:پیمانکار باید هر چه سریع تر نکات بهداشتی را رعایت کند تا بازارچه آغاز به کار کند؛چراکه معطلی بیش تر کسبه می تواند اصل موضوع ساماندهی را بی اثر کند.

شهردار منطقه  ی ۱۹ تهران با اشاره به هزینه ی بالای ساماندهی جمعه بازار خلازیر گفت: در مرحله اول می توانیم آسیب هایی مانند، آتش سوزی و آلایندگی را از بین بریم. همان گونه که در گذشته با اعمال بند ۲۰ ، اجرای آرای قضایی یا اخذ تعهد رسمی مبنی بر عدم تکرار رفتار از صاحبان واحدهای صنفی، موارد آتش سوزی دیگر تکرار نشد . 

 گفتنی است این بازدید با محوریت ساماندهی بازار عبدل آباد، بازار خلازیر و گل فروش های حاشیه جاده قم انجام شد.