به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "حمید رضا فرخی" در این باره گفت: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه چهار به منظور جلوگیری از شیوع  بیشتر ویروس کرونا و با در نظر گرفتن درخواست های متعدد شهروندان از طریق سامانه 137 و علاقمندی ایشان و عدم امکان برگزاری کلاس های حضوری اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای به صورت مجازی کرد.

وی افزود: در این راستا مرکز تام از طریق آموزش آنلاین کلاس های آموزشی و مشاوره ای گیاهپزشکی را با موضوعات مختلف از جمله گیاهان آپارتمانی، سبزیکاری، کاکتوس و ساکولنت و درخت و درختچه را برای شهروندان علاقه مند در زمینه نگهداری گل و گیاه برگزار می کند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار درخصوص استفاده شهروندان از این طرح گفت: شهروندان علاقمند می توانند با استفاده از لینک تلگرام  https://t.me/Clinicgologiyah4 و واتساپ https://chat.whatsapp.com/JU14vsslqND97CKwhs5Roj از این امکان بهره برده و کارشناس مرکز تام به صورت آنلاین با شهروندان ارتباط برقرار کرده و به پرسش و پاسخ خواهد پرداخت.

فرخی افزود: گفتنی است تا کنون 350 نفر در دوره های گیاهان آپارتمانی، سبزیکاری، کاکتوس، ساکولنت، درختچه های زینتی و درختان میوه  شرکت و هر روز از ساعت 12 لغایت 14 فعال هستند.

معاون خدمات شهری منطقه چهار با اشاره به روز دوم اردیبهشت به عنوان روز زمین پاک گفت: هرساله در چنین روزی شهروندان فهیم منطقه چهار با مشارکت و پویش همگانی اقدام به رفع آلودگی های بوستان ها، فضاهای سبز و فضاهای تفریحی منطقه می کردند که امسال به دلیل پویش "در خانه می مانیم" این برنامه قابل اجرا نبود.

وی در این خصوص افزود:  به مناسبت روز زمین پاک اداره محیط زیست و توسعه پایدار با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری کلاس های حضوری اقدام به برگزاری کلاس مجازی به صورت لایو در اینستاگرام با حضور استاد صابری رییس کارگروه مدیریت پسماند درکرسی آموزش محیط زیست یونسکو و مسئولین، کارشناسان  محیط زیست نواحی و منطقه، دبیران کانون، دوستداران و فعالان محیط زیست کرد.