به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، سید محمد رضا موسوی معاون فنی و عمرانی در این زمینه گفت:  بر اساس این طرح،  پیاده راهی به طول چهار کیلومتر در هر ناحیه اجرا خواهد شد و در مجموع 24 کیلومتر پیاده راه تا پایان سال در این منطقه احداث می شود بدین ترتیب قسمتی از معابر، کارکردی دو منظوره جهت تسهیل در تردد افراد اعم از معلولان، نابینایان، کالسکه کودکان و... و ایجاد مسیر دوچرخه می یابد. 

وی خاطرنشان کرد: مسیر این پیاده راه ها که دارای طرحی بتونی است با دو رنگ قرمز (مسیر عابرین پیاده) و طوسی (مسیر دوچرخه)  از یکدیگر تفکیک می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه سه اذعان داشت: طرح پیاده راه سازی طرحی مشترک میان مناطق است و به عنوان یکی از اولویت های سال 99 در قسمتی از معابر شهری اجرا خواهد شد.

موسوی ابزار داشت: ایجاد پیاده راه به عنوان یکی از شاخصه های مهم تعاملات اجتماعی که می تواند حتی زمینه ساز کاهش موضوع خودرو محوری هم باشد همواره در سال های گذشته مورد توجه مدیران حوزه شهری قرار داشته و اجرای آن نیز موفقیت های نسبتا قابل توجهی را نیز در بسیاری از شهرها به خصوص کلان شهر تهران به دنبال داشته است.

وی اظهار داشت: بالا بردن سطح تعاملات شهری، ایجاد محیط های امن، محل هایی برای تفریح و حتی ورزش، مکان هایی برای رفع نیاز مایحتاج روزمره شهروندان و در نهایت محلی برای استراحت و مطالعه می تواند از جمله اهداف ایجاد پیاده راه در شهرها باشد.