به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سید علی مفاخریان در جلسه‌ای که با شهردار منطقه 12 تهران درباره ساماندهی مشاغل و صنایع خطرساز و مزاحم فعال در این منطقه برگزارشده بود، گفت: بسیاری از واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم در این محدوده از شهر قرار دارند و برای ساماندهی این موارد باید با جدیت بیشتری وارد عمل شد چراکه روند موجود باعث کمرنگ شدن هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه از شهر می‌شود.

 وی در خصوص انتقال واحدهای شیمیایی فروش مستقر در این منطقه اظهار کرد: باوجود آغاز به کار بازار مواد شیمیایی کیمیا تعداد محدودی از این واحدهای صنفی هنوز در خیابان ناصرخسرو فعالیت می‌کنند به همین دلیل لازم است که جانمایی مجدد برای اصناف مجاز به استقرار در محل سابق شیمیایی فروش‌ها بررسی شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که انتقال برخی از اصناف مزاحم ازجمله اوراقچیان و شیمیایی فروشان نیمه‌تمام باقی‌مانده است، افزود: باید برای ساماندهی باقی این واحدهای صنفی هم برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد و ما در شرکت ساماندهی هم با اتحادیه‌های مشاغل، اتاق اصناف و نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم و آمادگی کامل ایجادشده است تا پس از ماه مبارک رمضان اقدامات اجرایی برای انتقال کامل این صنوف انجام شود.

 مفاخریان در ادامه با تأکید بر این‌که صنوف دیگری هم در صف انتقال از محدوده منطقه 12 تهران قرار دارند، گفت: انتقال باقی‌مانده واحدهای صنف شیمیایی فروش‌ها علاوه بر ملاحظات مدیریت شهری و زیست‌محیطی درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی هم می‌تواند مفید باشد. شرکت ساماندهی در این خصوص می‌تواند برای انتقال اصناف جایگزین همکاری داشته باشد.

 وی درباره مراکز خدمات‌رسانی در خیابان سی تیر، پانزده خرداد، پارکینگ پروانه و سایر مراکز مشابه عنوان کرد: باید در این خصوص همکاری بین شرکت و شهرداری منطقه صورت بگیرد تا علاوه بر بررسی شرایط مزاحمت این واحدهای صنفی، امکان تکرارپذیری رویدادهای این‌چنینی بررسی شود تا از محل آن در گردش مالی در اقتصاد شهری بیشتر استفاده شود.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 تهران هم در این جلسه با اشاره به فرصت‌های موجود در صورت انتقال مشاغل و صنایع مزاحم و خطرساز از این منطقه گفت: بهره‌برداری از انبارهای مکانیزه و ایجاد کارخانه‌ها کوچک‌مقیاس طلاسازی با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی از مواردی است که سرمایه‌گذاران توجه ویژه‌ای به آن نشان می‌دهند.

وی در ادامه به ظرفیت فرهنگی کیوسک‌های فروش مطبوعات در این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به بعد گردشگری این منطقه از تهران می‌توانیم از کیوسک‌های موجود در سطح منطقه برای راهنمایی گردشگران و معرفی جذبه‌های گردشگری استفاده کنیم.