به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران ، "محمد خادمی" با بیان این خبر افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط کنونی  جامعه، برنامه های هفته بدون دخانیات با توجه به دستورالعمل ابلاغی اداره کل سلامت به صوت مجازی درحال اجرا است.

وی با اشاره به شعار ملی  هفته بدون دخانیات با عنوان " محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا " گفت : به منظور افزایش آگاهی شهروندان  بخصوص جوانان در مورد تاثیرات مضر دخانیات از سرطان تا بیماری های مزمن تنفسی  واهمیت کاهش مصرف دخانیات در برنامه های امسال با محوریت دخانیات و کرونا برگزار شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار  در ادامه به برنامه های در حال اجرا در هفته بدون دخانیات اشاره کرد و گفت : کلیپ های آموزشی ، طرح های گرافیکی و پیام های آموزشی در ساب پرتال منطقه و محلات 20 گانه  و نیز در گروه های مجازی از جمله این برنامه ها است.

خادمی همچنین از اجرای برنامه دود بس (برنامه هوشمند ترک سیگار ) خبر داد و افزود : این برنامه مبتنی بر مدل نقشه راه هوشمند ترک سیگار به منظور بهره مندی شهروندان از خدمات بستر فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت در حال برگزاری است . 

وی از دیگر برنامه های هفته دخانیات را اشتراک گذاری تولیدات محتوایی با همکاری کانون پاد  در محلات 20 گانه منطقه چهار عنوان کرد.