به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه15، نادر لطفی با اعلام این خبر افزود: این اقدام با جدیت به همت اداره مدیریت پسماند و  با همکاری نواحی به منظور شکستن زنجیره این بیماری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه به استناد ماده 16 قانون مدیریت پسماند و رای بند 20 ساماندهی با تمامی واحد های شغلی غیر مجاز نظیر ضایعاتی ها، خودرو، چرخ دستی و  کتفی های غیر مجازجمع آوری ضایعات در منطقه برخود می شود گفت:  نصب نیوجرسی ، ابلاغ اخطار، جمع آوری باسکول ، انتقال خودروهای غیر مجاز به پارکینک ، جمع آوری چرخ دستی ها و  کتفی های سطح منطقه از جمله این اقدامات است.

لطفی در ادامه به طرح تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند تر و خشک اشاره کرد و افزود: این طرح  با تلاش شهرداری تهران طی سالهای گذشته به یک فرهنگ تبدیل شد و اکثر شهروندان با مشارکت در این طرح مدیریت شهری را در ساماندهی زباله های شهر یاری کردند.

وی گفت:  با ورود کرونا این فرهنگ شهری هم تحت الشعاع قرار گرفت و مدیران شهری برای حفظ سلامتی شهروندان و جلوگیری از انتقال ویروس کووید 19 بنابر پروتکلهای ستاد مقابله با کرونا دستور توقف تفکیک زباله و غرف بازیافت را دادند.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه با اشاره به بازگشایی مجددا 32 غرف بازیافت منطقه گفت: غرفه های بازیافت سطح منطقه از هفته گذشته با انجام اقدامات بهداشتی شامل شست وشو و ضدعفونی فضای داخلی و بیرونی غرفه ها و توزیع کاور، شیلد، دستکش و ماسک به تمامی متصدیان آماده ارائه خدمت به شهروندان است.