به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در نشستی با حضور فرنام خجسته فر مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور و هیات همراه که در دفتر این معاونت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای شهروندان و بازدید کنندگان از شهر، ایمنی است و این مساله بنیادی‌ترین خدمتی است که باید توسط دولت و شهرداری‌ها ارایه شود. 

وی تأکید داشت: برنامه‌ریزی شهری از طریق تدوین استانداردها و ضوابط و مقررات مربوطه، می‌تواند سهم قابل توجهی در کاهش خسارات جانی و مالی و تامین ایمنی شهروندان داشته باشد. و در طی سال‌های اخیر، در کشورهای توسعه‌یافته توجه به ایمنی شهروندان در طرح‌های شهری به سرعت افزایش یافته و تامین آن، تبدیل به یکی از اهداف مهم این طرح‌ها شده است.

سجادی افزود: در تمامی فعالیت های شهرداری توجه به سلامت شهروندان و حفظ ایمنی و محیط زیست مد نظر بوده که می توان به مواردی از قبیل ساخت و توسعه سالن های ورزشی، پارک ها (به ویژه پارک بانوان) مناسب سازی پیاده روها، توجه به زیباسازی و ارتقای سلامت روان شهر ( در ساخت و سازهای شهری ، نمای ساختمان ها، آب نماها، نورپردازی های شهری و...) سیستم های مکانیزه دفع زباله، توسعه مترو برای کاهش و کنترل ترافیک، توسعه مراکز معاینه فنی خودروها برای کاهش آلودگی هوا و... اشاره کرد که به طور مستقیم و غیر مستقیم در حفظ و ارتقای نشاط و سلامت شهروندان تهرانی تاثیر گذار است.

 خجسته فر  نیز در این نشست با اشاره به اهمیت افزایش ایمنی ساختمانهای در حال بهره برداری گفت: رسالت ما کاهش خساراتی همچون زلزله، آتش سوزی و سیل در جای جای کشور عزیزمان است.

خجسته فر افزود: حوادث تلخی همانند حادثه دلخراش پلاسکو و مشابه اینگونه اتفاقات باعث می شود که ما اهمیت رعایت اصول ایمنی در ساختمان ها را بیش از پیش جدی بگیریم که خیلی از حوادث با انجام معاینات فنی نمایان و با ارائه راهکارهای مناسب و مرقوم به صرفه قابل پیشگیری است.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد طرح انتخاب بهترین ساختمان از لحاظ ایمنی در منطقه یک استان تهران با هماهنگی مدیریت بحران استانداری تهران، سازمان ملی استاندارد، شهرداری تهران و ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور شناسایی و با هدف ترویج این فرهنگ از منتخبین تقدیر شود.