به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "محمد محمددوست" با اعلام این خبر افزود: مساحت پادگان 06 حدود 50 هکتار است و با توجه به مصوبات کمیسیون ماده پنج و تأیید در شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد که 35 هکتار از آن عرصه به فضای سبز و بوستان عمومی تبدیل شود و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

وی یکی از ویژگی های بارز این پروژه را دسترسی آسان از طریق مترو عنوان کرد و افزود: شهروندان تهرانی می توانند از تمامی نقاط تهران و از طریق ایستگاه شهید صیاد شیرازی به این بوستان دسترسی پیدا کنند.

شهردار منطقه چهار اضافه کرد: با توجه به حجم درختان و وجود بناهای تاریخی تلاش می شود تا با استفاده از کارشناسان فضای سبز طراحی های خوبی صورت گرفته و به درختان کمترین آسیب وارد شود و درختان موجود حفظ شوند. 

محمددوست افزود: محدوده 35 هکتاری صرفا به بوستان، فضای سبز عمومی و گردشگری اختصاص یافته است و پروانه ساخت صادر نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این محدوده 35 هکتاری بوستان بالغ بر 70 هزار متر بنا مانند سربازخانه و مقر فرماندهی و ... وجود دارد که با هماهنگی میراث فرهنگی مقرر شده بناهایی که بافت ارزشمند قلمداد شده اند، بازسازی و برای کاربری های مورد نیاز مانند نمایشگاه، موزه، گالری و ... جهت ارائه خدمات به شهروندان استفاده شود.