به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شهر، پیروزحناچی، شهردار تهران روز یکشنبه-۱۸ خرداد-در راستای مذاکره برای خرید اتوبوس و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، دیداری با مدیران ایران خودرو داشت. 
او در این جلسه با توصیف وضعیت شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: هشت سال است که اتوبوس جدیدی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نشده و تلاش شهرداری بر این است که هر چه زودتر اتوبوس های جدید وارد شبکه حمل و نقل شهر تهران شود. دولت هم بر این موضوع تاکید دارد که در نزدیکترین زمان دستکم ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به سیستم حمل و نقل شهر تهران اضافه شود. 
شهردار تهران افزود: در صورتی که تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تولید و تامین اتوبوس برای تجهیز شبکه حمل و نقل شهر تهران را داشته باشند، شهرداری تمایل دارد که این اتوبوس ها را از کارخانه های ایرانی تهیه کند اما در صورت نبود آمادگی در میان خودروسازان داخلی، مجبور به تلاش برای واردات از کشورهای دیگر است و می تواند زمینه مذاکره سایر کلانشهرها با خودرو سازان را نیز فراهم کند. 
در این جلسه مدیران ایران خودرو اعلام آمادگی کردند که در صورت همراهی شهرداری تهران تا پایان سال ۸۰۰ اتوبوس و ۳۰۰ مینی بوس تحویل شهرداری تهران دهند.