به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مهدی صفدری با اعلام این خبر گفت: با توجه به فراهم بودن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و فعال بودن بستر و سامانه اینترنتی نخستین جلسه کمیته نما به صورت برخط با حضور اعضای کمیته و نمایندگان اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گفته وی،  در این جلسه 35 فقره پرونده مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت که با نظر اعضای کمیته 24 مورد تایید شد. علاوه بر این در راستای ارتقای سطح آثار ارسالی  در هرجلسه، نمای برتر از سوی اعضا کمیته انتخاب و معرفی می شود.

صفدری در ادامه به بیشترین دلایل اصلی برای تصحیح پرونده ها اشاره کرد و گفت: عدم انطباق مصالح پیشنهادی با همجواری های نوساز محله، عدم رعایت خط آسمان در مقایسه با همجواری های نوساز در گذر، عدم تناسب و مقیاس استاندارد مصالح استفاده شده در نمای پیشنهادی، عدم تناسب جداره شهری و نمای پیشنهادی، استفاده از مصالح متنوع خارج از ضوابط، عدم رعایت ضوابط صدور پروانه و  هدایت طرح پیشنهادی طراح از  نماهای رومی و کلاسیک به سمت معماری اسلامی و ایرانی از جمله این موارد است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه اضافه کرد: از ابتدای سال جاری نیز 60 فقره پرونده در کمیته نما بررسی شده که از این تعداد 40  فقره مورد تایید قرار گرفته است.

صفدری در پایان  با اشاره به اینکه این نخستین جلسه کمیته نما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پس از بحران کرونا است که برگزار شد، افزود: راه اندازی سامانه ثبت درخواست نوسازی و تجمیع شهروندان برای اولین بار توسط این منطقه در شهرداری تهران انجام شد که همراه با پاسخگویی تلفنی به شهروندان از اقدامات این معاونت برای رفاه حال شهروندان است.