به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس بیژن کلانتریان با بیان آنکه فرآیند تملک و آزادسازی املاک معارض فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار با جدیت در حال پیگیری است، افزود: مسیرهای تندروی بخش 4 کیلومتری حدفاصل تقاطع خیابان شهید مزینانی تا پل های تقاطع ثامن، در ابتدای سال 98 با 53 معارض ملکی در بخش تندروها مواجه بود که تاکنون44 پلاک از این تعداد رفع شده و با اعمال تغییرات در طرح، 5 پلاک نیز خارج از پوسته طرح قرار گرفته است. هم اکنون با هماهنگی های به عمل آمده با شهرداری منطقه 15 تلاش برای رفع 4 پلاک باقی مانده در تندروها ادامه دارد. احداث کندروها نیز مستلزم رفع معارضات ملکی متعدد در این محدوده است که تلاش جهت کاهش تعداد آنها از طریق بازنگری در طرح، در دستور کار است.

وی با اشاره به پیگیری ها جهت رفع معارضات تاسیساتی پروژه، از اجرای مراحل نهایی جابجایی لوله گاز و لوله آب شرب خبر داد و گفت: ترفیع کابل های برق فشارقوی(kv) 230 ، جابجایی شبکه برق (kv) 20و شبکه فاضلاب از جمله مهمترین فعالیت های پیش رو جهت رفع معارضات تاسیساتی باقی مانده است. 

به گفته مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در حال حاضر پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار در بخش مسیرهای تندرو از مرز 90 درصد فراتر رفته است و پیش بینی می شود مسیرهای یادشده تا پایان تابستان سال جاری به بهره برداری برسند.

گفتنی است بزرگراه شهید نجفی رستگار، معبری 6 کیلومتری است که فاز نخست آن شامل بخش 2 کیلومتری حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا تقاطع خیابان شهید مزینانی به انضمام مسیرهای دسترسی و پل های تقاطع با کانال سرخه حصار، پل تقاطع خیابان شهید مزینانی و همچنین پل شمال به شرق تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه شهید نجفی رستگار، پاییز سال گذشته تحویل شهروندان شد.