به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سید علی مفاخریان بابیان این که شهرداری وظیفه جلوگیری از ایجاد مشاغلی که موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شوند را بر عهده دارد، گفت: این مزاحمت شامل آلودگی‌های زیست محیطی، صوتی، بصری و تمام امور ناشی از  فعالیت‌هایی است که آسایش و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

 وی با تاکید بر این که تصمیم گیری درباره تعطیلی، تخریب یا انتقال واحد صنفی بر عهده شهرداریست، تصریح کرد: اگر صاحب ملک به نظر شهرداری معترض باشد، باید ظرف ۱۰ روز اعتراض خود را به کمیسیونی  مرکب از اعضای شورای شهر ارائه دهد و جلسه امروز برای رسیدگی به این پرونده‌های مورد اعتراض برگزار شده بود. در این جلسه ۶۰ پرونده بررسی و رأی قطعی و لازم الاجرا برای آنها صادر شد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر ضرورت استفاده از فناوری در مدیریت شهری برای تسریع امور تاکید کرد و گفت: اتوماسیون بند ۲۰ در حال راه اندازی است که با به کار گیری آن تمام امور مربوطه به صورت غیر حضوری و با سرعت بالا، شفافیت بیشتر انجام خواهد شد.

 مفاخریان در این خصوص ادامه داد: در زمینه ساماندهی دستفروشان؛ استفاده از سامان بازار می‌تواند بهنتایج بهتر در این زمینه منجر شود. همانطور که تاکنون عملکرد موفقی در شناسایی دستفروشان واجد شرایط از خود نشان داده است.