به گزارش اکونا پرس،

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: موضوع پسماند یک موضوع ملی است و باید به آن هم به صورت ملی توجه ویژه ای کرد تا به موفقیت در حوزه تفکیک و کاهش تولید برسیم. 

 مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم آغاز اجرای طرح کاپ با ذکر این نکته که در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به طور مرتب وضعیت پسماند شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است، گفت:موضوع پسماند یک موضوع ملی است و باید به آن هم به صورت ملی توجه ویژه ای کرد تا به موفقیت در حوزه تفکیک و کاهش تولید برسیم.

 یزدانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع پسماند پزشکی اشاره کرد و گفت: براساس قانون پسماندهای پزشکی به عهده شهرداری نیست.

وی به موضوع زباله سوزها اشاره کرد و گفت: اگر به ما هم اعتباری در خصوص زباله سوزها بدهند به نفع شهر و شهروندان خواهد بود و کاهش پسماند به همراه خواهد داشت.

 میلانی: هوشمندسازی مخازن زباله یک گام بزرگ محسوب می شود

در ادامه این مراسم آرش حسینی میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: هوشمندسازی مخازن زباله یک گام بزرگ محسوب می شود که البته به سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی افزود: عزم و اراده و توان در سازمان پسماند و فاوا و مناطق شهرداری وجود دارد و دومین حلقه این زنجیره کسب اختیارات لازم بوده است که کسب شده است.

میلانی گفت: اما حلقه سوم بحث پذیرش اجرای این طرح ها از سوی شهروندان این زیرا آنها اجرا کننده های این طرح ها هستند و باید آنها پذیرش اجرا را داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم اختصاص صد میلیارد تومانی برای اجرای این طرح هم به صورت منظم انجام گیرد تا اجرای طرح با مشکل مواجه نشود.