به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "حمیدرضا فرخی" با اعلام این خبر گفت: افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش سوزی را افزایش می دهد، مدیریت شهری را بر آن می دارد با اقدامات پیشگیرانه ای از حادثه های احتمالی جلوگیری کنند.

وی افزود: تجهیز عرصه ها به وانت آتش نشان  و ادوات اطفا نظیر کپسول های آب و گاز، آتش کوب ، بیسیم و ...، احداث برجک های دیدبانی جدید در بوستان ها و احداث خطوط آتش بر در عرصه های جنگلکاری از اقدامات انجام گرفته در این عملیات است.

فرخی با اشاره به تمهیدات ایمنی در این عملیات گفت: حذف سرشاخه های خشک ، پاکسازی درختان از علف های هرز و علفتراشی عرصه ها با اولویت نقاط و کانون های پر خطر از اقدامات پیشگیرانه ای است که در این طرح بسیار موثر و مهم تلقی می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار گفت: با نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در بوستان ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، برگزاری مانورهای آمادگی اطفای آتش‌سوزی های احتمالی بین نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

 فرخی در پایان ضمن درخواست کمک از شهروندان گفت: کمک و یاری شهروندان با مدیریت شهری در این میان بسیار موثر است و شهروندان با رعایت تمامی نکات ایمنی در بوستان ها نقش به سزایی در پیشگیری از آتش سوزی ها خواهند داشت.