به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سید علی مفاخریان با اشاره به بررسی زمینه‌های همکاری چندجانبه با شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این نشست مجازی گفت: با توجه به اهمیت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در مدیریت شهری، صاحبان کسب‌وکارهای نوآور می‌توانند نقش مفیدی در اجرای سومین برنامه پنج‌ساله شهرداری ایفا کنند.

مفاخریان تأمین نیازهای فناورانه شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع و بهره‌مندی از ظرفیت اقتصادی آن را هدف اصلی این طرح عنوان کرد و گفت: کمک به ایجاد سامانه یکپارچه برای قرار گرفتن فعالیت‌ها در فضای مجازی و کسب درآمد برای شرکت ساماندهی، شناسایی فرصت‌ها، بازاریابی و سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه خدمات حمایتی صندوق از مواردی است که برای تحقق آن‌ها در این طرح، به دنبال همکاری با صندوق نوآوری هستیم.

 وی درباره زمینه‌های همکاری شرکت ساماندهی با صندوق نوآوری ادامه داد: حمایت و توسعه نهادهای ارائه‌دهنده خدمات به حوزه ساماندهی مشاغل ،  توانمندسازی و توسعه بازار این‌گونه فعالیت‌ها ازجمله راه‌اندازی بازارهای تخصصی مثل فن بازارها و همچنین جلب همکاری شبکه‌ها موضوعات دیگری است که برای پیشبرد امور باید به آن توجه شود.

 مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل بابیان این‌که در نشست امروز فقط دو حوزه کنترل مزاحمت و مدیریت جمعیت  جانوران مضر بررسی شد، اظهار کرد: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری جلوگیری از ایجاد مزاحمت مشاغل از وظایف اصلی شرکت ساماندهی است، از میان 15 مورد مزاحمت 3 مورد شامل " مزاحمت از طریق انتشار بو، صوت و حرارت مطرح می‌شود. در خصوص کنترل جانوران مضر شامل موش و سگ‌های بدون صاحب، از میان 25 عنوان نیاز فناورانه 6 مورد داروهای بیهوشی، اسلحه، سرنگ مهارکننده و تور انداز مطرح شد.

 مفاخریان با اشاره به گسترش همکاری از طریق وبینار برای سایر نیازهای شرکت در آینده، گفت: در حوزه تأمین نیازهای فناورانه شرکت ساماندهی، خرید محصولات به‌طور مستقیم و یا توسط پیمانکاران انجام خواهد شد.

 وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه نیازهای فناورانه کنترل آلودگی و مزاحمت مشاغل در نظر داریم با ایجاد" فن بازار" محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان را به صاحبان مشاغل و اصناف معرفی کنیم تا علاوه بر رفع آلودگی، مزاحمت و تداوم بخشی به فعالیت مشاغل، بازاری برای انتفاع شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

 مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در پایان تأکید کرد: با توجه به مسئولیت شرکت ساماندهی به‌عنوان دبیرخانه ساماندهی مشاغل شهرداری‌های کشور، تجارب به‌دست‌آمده برای سایر شهرهای کشور نیز قابل‌استفاده خواهد بود.