به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با بیان این مطلب افزود: در راستای اهداف و سیاست های شهرداری تهران در جهت حفظ باغات و گسترش فضای سبز شهری با تلاش و پیگیری های مکرر باغ نراقی در سه راه طالقانی در سال جاری از محل عوارض کمیسیون ماده هفت تملک و برنامه ریزی جهت احداث بوستان عمومی در آن آغاز شد.

وی در ادامه عنوان کرد: باغ نراقی چهارمین باغ در سطح منطقه است که از سال 96 تاکنون در منطقه خریداری و تملک شده است. قبل از این زمین خیاط خانه ارتش با مساحت 8 هزار مترمربع که فاز اول آن در سال 97 به بهره برداری رسید و همچنین باغ هورفر به مساحت بیش از 3 هزار مترمربع در سال 97، زمین بخشی فر به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در سال 98 و امسال نیز این باغ در سطح منطقه تملک و به سرانه فضای سبز منطقه افزوده شده است.

شهردار منطقه 7 یادآور شد: این باغ در مرز محله خواجه نصیر واقع شده است که یکی از محلات با سرانه پایین فضای سبز بوده و با تملک آن دسترسی محلی شهروندان به بوستان عمومی مهیا می شود.

حاجوی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز منطقه به میزان 4.61 مترمربع، گفت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی، با کمبود سرانه فضای سبز در این منطقه مواجه هستیم که تنها با نگاه تخصصی و استفاده از راهکارهای خلاقانه و نوین می توان نسبت به افزایش حداکثری این فضاها و برآوردن انتظارات و مطالبات شهروندان ساکن در این منطقه اقدام کرد.