به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مسعود لواف زاده معاون حمل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه سواری به منظور ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان، حفظ محیط زیست وکاهش آلودگی و ترافیک از سال گذشته در این منطقه آغاز شده است.

او ادامه داد: به همین منظور در بوستان های آزادگان، پردیس بانوان، بوستان ترافیک، کوهسار و فرهنگسرای خاوران مسیر دوچرخه سواری احداث شد.

لواف زاده اضافه کرد: در مجموع 17 خانه دوچرخه با ظرفیت 300 دستگاه دوچرخه در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش آلودگی هوا در محله ها راه اندازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه افزود: این ایستگاه ها در محوطه شهرداری منطقه 15، فرهنگسرای خاوران، بوستانهای، آزادگان، آموزش ترافیک وپردیس بانوان، خلیح فارس) قرار دارد.

به گفته او، یک دستگاه کانکس با 20 دستگاه دوچرخه به همراه کلاه ایمنی در محوطه دانشگاه فنی و حرفه ای  ولی عصر(عج) نصب شد تا دانشجویان این دانشکده بتوانند از دوچرخه برای رفت و آمد در محله های عمومی استفاده کنند.

لواف زاده اضافه کرد: دوره های آموزش رفتار ترافیکی و دوچرخه سواری نیز در سه سطح از مقدماتی تا پیشرفته تحت تعلیم مربی فدراسیون در بوستان ترافیک برای دانشجویان برپا شده است.