به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، مهدی امرالهی در نشست خبری روز سه شنبه در تشریح فعالیت شرکت شهروند و جشنواره تخفیفات کالاهای اساسی گفت: این جشنواره از 26 خرداد تا 10 تیر ماه با هدف تامین کالاهای اساسی شهروندان با تخفیفات و قیمت مناسب و با اولویت کالاهای اساسی برگزار خواهد شد. در این جشنواره در بخش پروتئینی و کالاهای اساسی همچون برنج، تخم مرغ و ... با همکاری تامین کنندگان با کاهش قیمت‌ها و تخفیفات ویژه سعی در تامین و عرضه این کالاها داریم. تخفیفات ویژه‌ای بر روی این کالاهای اساسی ارائه خواهد شد.

امرالهی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت خدماتی شهروند در ایام شیوع کرونا تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی دقیق به شهروندان و تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز به کار گرفت. این شرکت در کل طول سال تنها دو روز تعطیلی دارد و از اول اسفند سال گذشته تا به امروز تنها یک روز تعطیلی اول فروردین را داشته و در ایام شیوع کرونا خدمات بیشتری را در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل بودند به شهروندان تهرانی ارائه کرد.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا 430 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی فروشگاه‌ها بکار گرفته شد. در همین ایام 37 نفر از پرسنل ما با همه صیانت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این بیماری مبتلا شده‌اند اما خوشبختانه همگی بهبود پیدا کردند و به سر کار خود بازگشتند.

وی ادامه داد: یک میلیون و 250 جفت دستکش به صورت رایگان در فروشگاه‌های شهروند در ایام شیوع کرونا توزیع شد و تعداد فروشگاه‌هایی که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کردند از دو فروشگاه به هشت فروشگاه افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت شهروند با اشاره به افزایش فروش شهروند گفت: در 26 اسفند سال گذشته رکوردی در تاریخ فروشگاه شهروند به ثبت رسید و در یک روز 27 میلیارد تومان فروش شرکت خدماتی شهروند بوده، در همین راستا و برای تامین کالاهای مورد نیاز شهروندان تمام ظرفیت‌ها از جمله انبارهای دپوی کالا را به کار گرفتیم تا کمبود کالایی نداشته باشیم. شهردار تهران نیز شخصا پیگیر تامین کالا بودند و این تلاش‌ها تا به امروز ادامه داشته است.

وی در خصوص نظارت بر کیفیت کالاهای ارائه شده در شهروند گفت: محصولاتی که در شهروند ارائه می‌شود باید استانداردهای سخت گیرانه شرکت شهروند را داشته باشند. برخی شرکت‌های لوازم خانگی به ما مراجعه کردند که محصولات آنها در فروشگاه شهروند عرضه شود اما به دلیل اینکه مستندات واردات قانونی را نداشتند با آنها همکاری نکردیم. چند برند داخلی محصولاتشان شامل لوازم خانگی در شرکت شهروند ارائه می‌شود. اما با توجه به نوسان قیمت ارز در تامین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه می‌شوند که همین باعث عدم ثبات قیمت لوازم خانگی می‌شود. در شهروند اگر محصولی با پروانه قانونی وارد کشور شده باشد و قیمت مناسب داشته باشد می‌تواند در فروشگاه‌های شهروند عرضه شود.

مدیرعامل شرکت شهروند در خصوص فروشگاه بوستان گفت: سازمان املاک و مستقلات شهرداری تهران ، این شعبه شهروند را به مزایده گذاشته بود که این امر با مخالفت مدیرعامل و هیات مدیره شهروند همراه بود و نهایتا هفته گذشته شهردار تهران دستور دادند که این فروشگاه برای مجموعه شهروند باقی بماند.

وی افزود: در سال گذشته 2150 میلیارد تومان پیش بینی درآمدی شرکت شهروند بود که نهایتا 2300 میلیارد تومان به عنوان حاشیه سود یعنی حدود 15 درصد برای شرکت شهروند محقق شد. همچنین در روند نوسازی فروشگاه‌های شهروند در 11 شعبه با توجه به برنامه ریزی انجام شده به تدریج شاهد نوسازی و خرید یخچال‌های تازه برای شعبات هستیم.

وی در خصوص ایجاد شعبات جدید فروشگاه شهروند خارج از شهر تهران نیز گفت: این شعبات با همکاری بانک شهر راه اندازی می‌شود و در حال حاضر در کلانشهر کرج شعبه فروشگاه شهروند ایجاد و در حال فعالیت است. در شیراز نیز با همکاری شهرداری شیراز این کار در حال انجام است. شهروند منابع انسانی با تجربه‌ای در امر فروشگاه داری دارد که با سرمایه گذاری شهرداری‌ها در راه اندازی شعب شهروند به آنها کمک می‌کند؛ در واقع سرمایه گذاری با شهرداری شهر مقصد است و یا سرمایه گذاری خصوصی اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد و قرار نیست منافع مردم شهر تهران به خارج از شهر تهران برود.