به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه  در خصوص ساخت تصفیه خانه استاندارد در این منطقه گفت : بر اساس پتانسیل محیط زیستی محدوده و به منظور مدیریت روان آب ها (مسیل سرخه حصار) ، تصفیه خانه استاندارد  با حدود هزار متر مربع مساحت  به صورت زیر زمینی در خیابان اطلسی بوستان جنگلی سرخه حصار ایجاد می شود . 

وی  با اشاره به فاز اجرایی ساخت تصفیه خانه مسیل سرخه حصار افزود: مطالعات اولیه ، امکان سنجی ، جانمایی محل و طراحی اولیه به ثمر رسیده  که به زودی با همکاری معاونت های  فنی و عمرانی و خدمات شهری و محیط زیست به مرحله اجرا می رسد.

به گفته شهردار منطقه 13 این تصفیه خانه در واقع آب مسیل سرخه حصار را هدایت و تصفیه می کند تا میزانی از آب مورد نیاز بوستان جنگلی سرخه حصار از این طریق تامین شود. 

رحمان زاده با اشاره به تامین آب بوستان جنگلی سرخه حصار و حفظ فضای سبز آن به عنوان یکی از اولویت های منطقه  خاطر نشان کرد : در حال حاضر با استفاده از روش های نوین آبیاری هوشمند ، فضای سبز این محدوده آبیاری می شود

وی یاد آور شد : برای استفاده آب مسیل سرخه حصار در آبیاری درختان ، نیازمند تصفیه آن هستیم تا قابلیت و استاندارد آبیاری کشاورزی را پیدا کند.