به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، محمد خردمند معاون ترافیک شهرداری این منطقه در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل و ترافیک مدیریت بحران  پهنه ترافیکی شمال تهران که با حضور ریاست راهور شمال تهران، معاونین ترافیک مناطق 1،2 و 3 ، مدیران اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و مدیریت بحران منطقه یک و.... برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت:  پیشگیری مهمترین عامل قبل از وقوع هر بحران است بر همین اساس ایجاد ایستگاه های مترو مجهز با امکاناتی چون برق اضطراری، ایمنی و استحکام، سیستم تهویه هوا و ... در هر یک از  مناطق شهر تهران برای کمک به انتقال مجروحین که بتواند به عنوان پشتیبانی و اجرای پدافند غیرعامل، عمل کند باید ایجاد شوند و تمامی اعضای کارگروه نسبت به شناسایی نقاط بحرانی در موضوع حمل و نقل عمومی در زمان بحران اقدام کنند. 

وی اجرای مانور را از دیگر اقدامات لازم جهت ارتقاء آمادگی دستگاه های خدمات رسان دانست و گفت: مانور مدیریت بحران در موضوع حمل و نقل عمومی در محدوده چهارراه پارک وی و با همیاری و هماهنگی پلیس راهور و شهرداری های مناطق 1و2و3 و ستاد مدیریت بحران این مناطق برگزار شود تا توان عملیاتی مشارکتی پلیس راهور ، شهرداری و ... ارتقاء یابد.

خردمند اعلام نمود: نقاط بحران در موضوع حمل و نقل و ترافیک شناسایی شده است تا در زمان وقوع بحران نسبت به کاهش خطرات و تعیین ایمنی کامل این نقاط اقدام شود. 

کیوان فاتحی منش دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک نیز  گفت: در منطقه یک 6 محور بزرگراه شهید آیت اله صدر، شهید چمران، شهید مدرس شمال، ارتش، خیابان های پاسداران و شهید باهنر برای تخلیه اضطراری در مواقع بحران در نظر گرفته شده اند.

وی با اشاره به نصب تابلوهای هدایت مسیر و تاسیسات کنترل ترافیکی در این محورها افزود: در این 6 محور و تقاطع آنها با محور های دیگر 129 نقطه وجود دارد که تاسیسات کنترل ترافیکی در 92 نقطه دائمی و 37 نقطه موقت است. 

فاتحی منش با اشاره به سطح بالای استانداردهای hse مترو نسبت به سایر فضاهای عمومی خاطر نشان کرد: در زمان وقوع بحران، خطوط مترو باید بتوانند تداوم خدمت داشته باشند تا بخش عمده جابه جایی مجروحین و خدمات رسانی عمومی از طریق آن انجام شود.