به گزارش اکونا پرس،

 دومین کنگره بین المللی نفس های سوخته یادبود شهدای سردشت ( حمله ناجوانمردانه رژیم بعث صدام با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی )، همزمان در تهران و محل یادمان شهدای سردشت در شهر سوخته سردشت برگزار شد.  

 همچنین امروز مصادف است با حقوق بشر آمریکایی و به همین مناسبت  دومین کنگره بین المللی نفس های سوخته به صورت مجازی با حضور اوحدی رییس عالی بنیاد شهید و حضور مجازی  دبیر کل کنفرانس opcw ،  شهردار هیروشیما ، دکتر ظریف وزیر امور خارجه در تهران و به صورت و زنده در سردشت  برگزار شد

عادل مهری مدیر کل دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر به نمایندگی از رییس عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران در  شهر سردشت حضور بهم رساندند  تا ضمن تجلیل  از مقام شهدا و جانبازان ، یاد و خاطره این روز را در مجامع بین المللی زنده نگهدارند . 

وی افزود: با حضور در شهر  وظیفه خود میدانیم  پیام حقانیت و مظلومیت جانبازان و شهدای شیمیایی را به همه مجامع بین المللی  ارائه دهیم وبا برگزاری کنگره های بین المللی و  شرکت در کنفرانس های بین المللی مانند opcw توسط جانبازان شیمیایی پیام رسان حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران برای مردم و مسئولان در  کل جهان باشد .  وی  هدف از برگزاری کنگره نفس های سوخته را تجلیل از شهدا و ایثارگران  و یادآوری این حادثه به صورت بین المللی  به عنوان حقوق بشر آمریکایی دانست . مهری که خود از فرزندان شهدای دفاع مقدس می باشد افزود : چطور آمریکا و اسرائیل از حقوق بشر صحبت می کنند که این ننگ بزرگ و  خون  مردم مظلوم ایران  بر دامن انها ست . چطور میتوانند حادثه این روز غم انگیز را کتمان کنند و مدعی حقوق بشر باشند .