به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، نادر لطفی با اعلام این خبر گفت: این پروژه با همکاری پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی به منظور شناسایی و پایش منابع آلاینده، ارائه و رصد دوره ای وضعیت محیط زیست شهری، پی گیری مطالبات محیط زیستی شهروندان، تعریف پروژه های جدید و تخصیص اعتبار برای ارتقای وضعیت محیط زیست از سال 1394 آغاز شد.

او در ادامه به مراحل تدوین این اطلس اشاره کرد و گفت: شناسایی تمام منابع آلاینده سطح منطقه، بازدید میدانی، نمونه برداری از آلاینده های شناسایی شده، انجام آزمایشات لازم و تهیه نقشه محیط زیست از هر آیتم در محیط Gis از جمله اقدامات انجام شده در اطلس محیط زیست منطقه 15 است.

لطفی ادامه داد: در این طرح تمامی شاخص ها شامل آب، هوا، خاک، صدا، نور و امواج رصد و اندازه گیری شده و بنا به نظر اداره کل محیط زیست شهرداری تهران این اطلس با کیفیت ترین اطلس محیط زیستی شهر تهران است.

او در پایان  با اشاره به اینکه این کتاب امکان به روز رسانی در بازه های زمانی 2 الی 5 ساله را دارد، افزود: در سال جاری اولین به روزرسانی انجام می شود و تغییرات وضعیت محیط زیست منطقه 15 طی 5 سال گذشته به صورت کاملا علمی و مستند ارائه خواهد شد. 

براساس این گزارش؛ شهروندان می توانند به زودی از طریق سایت شهرداری منطقه 15 نقشه های تهیه شده از وضعیت محیط زیست محله ها را در اطلس محیط زیست مشاهد کنند.