به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحید رضا محمدی شهردار منطقه در آیین رونمایی از این اطلس گفت: این پروژه با همکاری پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی به منظور شناسایی و پایش منابع آلاینده، ارائه و رصد دوره ای وضعیت محیط زیست شهری، پی گیری مطالبات محیط زیستی شهروندان، تعریف پروژه های جدید و تخصیص اعتبار برای ارتقای وضعیت محیط زیست انجام شده است.

او با اشاره به اینکه این طرح علمی برای نخستین بار در شهرداری تهران براساس وضع موجود و پایه های علمی انجام شده افزود:  این اقدام موثر می تواند به مدیریت شهری در برنامه ریزی های آینده کمک کند.

محمدی گفت: منطقه 15 با بیش از 35 کیلومتر محدوده داخلی و 165 کیلومتر حریم با موضوعات متنوع بسیاری در محله ها و نواحی مواجه است.

شهردار منطقه اضافه کرد: رونمایی از اطلس محیط زیست  شهرداری منطقه 15 اقدام فاخری برای مدیریت شهری است که موضوعات آن نیاز به همدلی و همراهی نهادهای خدماتی دارد تا رفع شود.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همدلی هم تهران را به شهری برای همه شهروندان تبدیل کنیم.

در ادامه مراسم شینا انصاری مدیرکل اداره محیط زیست شهرداری تهران از حمایتهای شهردار منطقه در انجام  فعالیت های محیط زیستی و اقدام در تهیه این اطلس تشکر کرد.

براساس این گزارش؛ شهروندان می توانند به زودی از طریق سایت شهرداری منطقه 15 نقشه های تهیه شده از وضعیت محیط زیست محله ها را در اطلس محیط زیست مشاهد کنند.