به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران؛ «شینا انصاری» در مراسم رونمایی از اطلس محیط زیست  منطقه 15 که  با حضور «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه 15 برگزار شد گفت: با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح جهت کاهش آلاینده ها، گفت: پروژه اطلس پایش محیط زیست شهری یکی از زیربنایی ترین و مهمترین پروژه های محیط زیست است که باعث می شود با تکیه بر شناخت وضع موجود، رفع معضلات و حرکت صحیح به سوی اهداف، برنامه ریزی گردد.

وی با تاکید بر اینکه اطلس محیط زیست اکثر مناطق تهران  تهیه شده است افزود: اطلس محیط زیست شهر تهران می بایست بعنوان نقشه راه در اختیار متولیان حوزه های تصمیم گیری شهر تهران قرار گیرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران به کارگیری اطلس محیط زیست شهر تهران را بعنوان نقشه راه پیشبرد اهداف توسعه شهری دانست و گفت: اطلاعات کمی و کیفی منابع اکولوژیک شهری به پیگیری مطالبات محیط زیستی مردم و مدیران کمک شایانی می نماید.

انصاری تصریح کرد: بارزترین هدف از تهیه این اطلس، ترسیم سیمای محیط زیستی شهر تهران برای مدیران، تصمیم گیران و آگاهی شهروندان درباره وضعیت موجود محیط زیست شهر تهران و ارائه راهکارها برای کاهش آلاینده های محیط زیستی است .

وی با بیان اینکه پایش آلاینده ها باید به روزرسانی شده و در سامانه پایش قرار گیرد اظهار کرد: معتقدم اطلس محیط زیست شهر تهران که به زودی بصورت یکپارچه خواهد شد به عنوان نقشه راه توسعه شهری در شهرداری تهران  باید پایه و اساس تصمیم گیری ها، تخصیص اعتبارات و انجام اقدامات اجرایی گردد تا به صورت مستمر شاهد بهبود وضعیت محیط زیست و ارتقاء کیفیت زیستی شهر تهران باشیم.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم از اولین اطلس محیط زیست منطقه 15 رونمایی شد و در ادامه با حضور مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران،محمدی شهردار منطقه15 و مدیران ستادی منطقه،  نانوایی دوستدار محیط زیست در ناحیه2 محله ابوذر افتتاح شد.