به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه2، رسول کشت پور،شهردار منطقه با اعلام این خبرگفت : مدیریت منطقه 2 با اعتقاد بر ضرورت  بهره مندی از اقدامات خلاقانه و تکنولوژی های نوین و فناورانه  در بهبود خدمات شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان  احداث مرکز نوآوری و فناورانه را در دستور کار قرار داد.

 وی حمایت از توسعه و شکل‌گیری و حیات کسب‌ و کارهای دانش پایه و نوآورانه درحوزه مدیریت شهری و شهر هوشمند  را از اهداف احداث این مرکز برشمردو گفت: در این مرکز فرصت  شناسایی و جهت‌دهی استعدادها و تشکیل تیم‌های تخصصی برای توسعه کسب و کارهای نوپا متناسب با حوزه خدمات شهری ، محیط زیست و ترافیک فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به عنوان حمایت کننده از کسب و کارهای نوآورانه  در تلاش است زنجیره این نوع کسب و کارها را تکمیل کند ، افزود: این مرکز نوآورانه  با هدف فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز کارآفرینان و تیم  های استارتاپی  طراحی شده است و کسب و کارها و ایده های خلاقانه در مسیر شتابدهی، سرمایه گذاری و تجاری سازی قرار می گیرندو ارتباط بین سرمایه گذاران ریسک پذیر را با کار آفرینان و صاحبان اپلیکیشن ها ایجاد می کند.

کشت پور مخاطبان این مرکز را نوجوانان،جوانان و علاقمند در حوزه فناوری برشمرد و افزود:  هدایت ایده ها و خلاقیت ها در مسیر صحیح با ایجاد  فرصت شغلی  برای جوانان  و همچنین  اقتصاد پویا در شهررا می توان از دستاوردهای  آتی این مرکز برشمرد.

شهردار منطقه2  تاکید کرد: تلاش ما این است که با حمایت‌های معنوی ارائه شده، این دسته از استارتاپ‌ها را به مرحله‌ای برسانیم که خدمات شهرداری بدون هزینه‌های گزاف در اختیار شهروندان قرار گیرد.