به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، چند جوان فعال و علاقمند به بناهای تاریخی و موضوعات فرهنگی بنایی با معماری ارزشمند گذشته را با مرمت و احیا به هاستل تبدیل کردند تا ضمن حفظ هویت های این بنا، اقدامی در جهت شناساندن فرهنگ و تمدن گذشته به گردشگران خارجی در قلب تاریخی تهران انجام دهند. این هاستل قرار است پذیرای گردشگران خارجی باشد.

محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پس از بازدید از این مجموعه نیز می گوید: از تلاش هایی که برای حفظ و نگهداری ساختمان های ارزشمند شهر که در معرض تخریب و تبدیل شدن به فضاهای تجاری و مسکونی و فاصله گرفتن از هویت شهری قرار داشتند، بازدید شد. این هاستل در خیابان صفی علیشاه یکی از این بناهای ارزشمند است که با همت جوانان علاقمند بازسازی شده است.

علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ با ابراز امیدواری نسبت به فرارسیدن روزهای طلایی مرکز تاریخی تهران در پی این اقدامات و با اعلام اینکه این هاستل نیز احتمالا تا یک هفته آینده افتتاح می شود، می گوید: شهرداری، حمایت های خود را در مسائل حقوقی و قانونی، اعطای مجوزهای لازم در فعالیت های عمرانی و ساختمانی، طراحی برنامه و کمک های فکری در این راستا انجام داده است./خبرطهرون