به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، "حمیدرضا فرخی" با اعلام این خبر گفت: همه ساله در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه، هنگامی که هوا رو به گرمی می‌رود، علف های هرز بلند و خشک شده و زمینه لازم برای بروز آتش‌سوزی های احتمالی مهیا می شود؛ از همین رو طرح پاکسازی علف های هرز و خشکه زنی در سطح بوستان ها و جنگلکاری های محدوده منطقه 4 به صورت مستمر درحال انجام است.

او ادامه داد: هر چه ارتفاع علف‌های هرز و تراکم آنها بیشتر باشد، احتمال سرایت آتش‌سوزی به اطراف و درختان وجود دارد به همین علت در جهت پیشگیری و کنترل از وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلکاری و فضای سبز اقدامات ایمنی  لازم صورت گرفته است.

فرخی گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری حدود 6.892.980 مترمربع علف زنی و بیش از حدود 3800 اصله درخت  در بوستان ها و فضاهای سبز منطقه خشکه زنی شدند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار با اشاره به اقدامات در عرصه های جنگلی منطقه گفت: در همین زمینه حدود 927 هکتار علف زنی و بیش از 3300 اصله درخت در عرصه های جنگلی لویزان، شهرامفر، یاس فاطمی، قوچک، باغ پرندگان تهران، بوستان بانوان و تلو خشکه زنی شد.

فرخی در پایان یادآور شد: از دیگر اقدامات در این عملیات می توان به علف زنی، حذف پاجوش و تنه جوش، خشکه زنی سرشاخه های خشک درختان، احداث خطوط آتش بر، افزایش دکل های دیده بانی ،  افزایش 20 کپسول آتش نشانی و تجهیزات مربوطه، افزایش تابلوها و بنرهای هشدار دهنده، ایجاد آتش برها در سطح جنگل ها، شارژ کپسول های آتش نشانی و همچنین آموزش کامل تئوری و عملی تمامی نیروهای اجرایی به منظور مقابله با انواع آتش سوزی اشاره داشت.