به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ، بهسازی محیطی را یکی از روش های مناسب برای نوسازی بافت فرسوده برشمرد و افزود: با تامین بودجه مناسب برای اجرای پروژه های بهسازی محیطی در محلات هدف ، ساکنین این محلات از امکانات شهری مناسب برخوردار و میل به ادامه سکونت در این نقاط تقویت می  شود. 

وی با اشاره به طراحی پروژه های بهسازی محیطی محلات زاهدگیلانی، شهید اسدی و صفا   ادامه داد: تلاش داریم در آینده نزدیک مردم مهاجرت نکنند و حداقل‌های زندگی و زیست‌پذیری محله‌ها تامین شود.

شهردار منطقه تصریح کرد: در این پروژه ها ، اقدامات مختلفی شامل پیاده روسازی و مناسب سازی  ، نصب و اصلاح جداول ، جا به جایی تیر های برق معارض ،آسفالت معابر ، جانمایی و تامین زیر ساخت های شهری ، زیر سازی و جداره سازی ، احداث مسیر دوچرخه ، طراحی و اجرای میدان گاه های پیاده  ، تعمیر و تجهیز  فضاها و اماکن ورزشی  و.... انجام می شود. 

شهردار منطقه 13 در خصوص  ایجاد پاتوق‌های محلی در این منطقه اظهار داشت: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی در محلات فرسوده  ، خانواده‌های ساکن نگران بودند اما اکنون با مشارکت شهروندان پاتوق‌ها ایجاد و امنیت برقرار شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت 3 پروژه تجمیعی شامل 11 پلاک فرسوده در کوچه عابدینی واقع در محله صفا منطقه 13 خاطر نشان کرد :به همت دفتر توسعه محله ای صفا، شهید اسدی، زاهد گیلانی و دهقان در منطقه 13 و در جریان ارتباط این دفتر با ساکنان کوچه عابدینی و اعتمادسازی ایجاد شده، قرارداد مشارکت در ساخت 3 پروژه تجمیعی، شامل 11 پلاک با مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع منعقد شد.