به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس حبیب پوش پارس مدیرعامل شرکت خاکریزآب از تکمیل قطعه یک پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی محدوده بزرگراه آزادگان به طول 840 متر خبر داد و گفت: این قطعه که به صورت باکس بتنی با ابعاد ۲۵۰ در ۳۰۰ سانتیمتر مربع احداث شده و در بخش حدفاصل رودخانه کن تا خیابان خلیج فارس قرار دارد به تازگی آماده بهره برداری شده است.

وی در تشریح پیشرفت عملیات اجرایی در سایر بخش های پروژه، از پیشرفت 90 درصدی عملیات حفاری قطعات 2 و 3 (مجموعاً به طول حدود ۴۱۶۰ متر) خبر داد و گفت: عملیات لوله گذاری همزمان با پیشرفت عملیات حفاری در حال انجام است.  

مدیرعامل شرکت خاکریزآب با بیان آنکه عملیات اجرایی پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی محدوده بزرگراه آزادگان از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است، تاکید کرد: تکمیل مقاطع مختلف اجرایی پروژه در پاییز سال جاری، نقش بسزایی در رفع آبگرفتگی بزرگراه آزادگان و معابر محدوده منطقه 18 خواهد داشت.

گفتنی است پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه آزادگان شامل 3 قطعه اجرایی و به طول کلی 6894 متر، شامل 2 بخش احداث کانال بتنی به طول 3680 متر و اجرای تونل و لوله گذاری به طول 3214 متر است و با بهره برداری از آن، رواناب های این محدوده از شهر تهران به رودخانه کن منتقل خواهد شد.