به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ، "حمیدرضا فرخی" در این باره گفت: به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی به ویژه کارکنان سازمان ها و ادارات و نیز ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا  از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 110 مخزن زباله  و کارتن پلاست مخازن  120 لیتری، 240 لیتری، 1100 لیتری و تعدادی کیسه های زیست تجزیه پذیر در مجتمع های مسکونی،  ساختمان های تجاری و سازمانها توزیع شد.

معاون خدمات شهری با بیان اینکه این طرح ابتدا از ساختمان های شهرداری  آغاز شد، گفت: توزیع حدود 1320 مخزن کارتن پلاست  به ادارات سطح منطقه و توزیع حدود 1560 مخزن در ادارات و  ساختمان های وابسته به شهرداری ازجمله سرای محلات از اقدامات چند ماه گذشته به شمار می رود.

فرخی با اشاره به نقش بالای آموزش شهروندی در کاهش زباله های تولیدی است، خاطرنشان کرد: آموزش اصناف، شهروندان و دانش آموزان از جمله اقداماتی است که با هدف کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری در پایان گفت: متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا امروزه آموزش چهره به چهره به افراد میسر نبوده و مدیریت شهری با استفاده از آموزش های مجازی و توزیع بروشور و نصب بنرهای آموزشی این دغدغه را سامان بخشیده است.