به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه،  آرین رجبی نسب در این خصوص گفت: این طرح قرار است با همکاری شرکت مهندسین مشاور موننکو ایران یکی از زیر مجموعه های شرکت مپنا برای اولین بار در شهر تهران راه اندازی شود. در این راستا تفاهم نامه ای با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و مرکز شهر هوشمند شهر تهران برای ایجاد یک خیابان شهر هوشمند در حال انعقاد است .

وی اذعان داشت: بر اساس این تفاهم نامه پروژه هایی با همکاری تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات شهر هوشمند در خیابان های منتخب شده منطقه سه برای ایجاد خیابان هوشمند بدون ایجاد تعهد ریالی برای این شهرداری اجرا می شود تا خدماتی در قالب شهر هوشمند به شهروندان ارائه شود. در این میان می توان از خدماتی از قبیل: کیوسک های شهر هوشمند، روشنایی هوشمند، تابلوهای ترافیکی هوشمند، پارک حاشیه ای هوشمند، آبیاری فضای سبز هوشمند و خیلی خدمات هوشمند دیگر نام برد.  

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه سه افزود: ایجاد این پروژه در منطقه سه تهران توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران  و مرکز شهر هوشمند  استقبال شد و  تفاهم نامه آن مراحل پایانی اش را سپری می کند.

 رجبی نسب اظهار داشت: سپس بلافاصله پس از این مرحله، وارد فاز دریافت مجوزهای لازم برای آغاز این پروژه بزرگ و با اهمیت خواهیم بود.

معاون شهردار منطقه سه ابراز داشت: خیابان عطار توسط بخش خصوصی و بلوار میرداماد پیشنهاد شهرداری منطقه سه است. ما بلوار میرداماد را به این علت انتخاب کرده ایم که در این بلوار قرار است پروژه خیابان کامل اجرا شود.

وی تاکید کرد: ما قصد داریم این بلوار به حداکثر استعداد که در زمینه استفاده بهینه شهروندان از این محور را  دارد دست یابد و در این میان حداکثر قابلیت این بلوار در ایجاد فضای مناسب و استاندارد برای پیاده ها، فضایی امن برای دوچرخه سواران با مهیا نمودن مسیر دوچرخه، توجه بیشتر به موضوعات زیباسازی، مبلمان شهری، زیبایی بصری را به نمایش همگان گذاشته شود. ضمن اینکه اگر ما بتوانیم پروژه هوشمند سازی را در این خیابان اجرا کنیم گام مهم و بلندی در تکمیل خیابان کامل برداشته ایم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه سه  گفت: منطقه سه و بخش خصوصی این اراده را دارند که با همکاری یکدیگر این پروژه را اجرایی کنند، حسن قضیه هم این است که در این پروژه، شهرداری بودجه ای را اختصاص نمی دهد.

رجبی نسب ادامه داد: پیش بینی ما 38 خدمت مرتبط با موضوعات شهری است اما در فاز اول 5 خدمت به شهروندان ارائه می شود که شامل: کیوسک های سلامت، بیلبورهای تبلیغاتی هوشمند و روشنایی های هوشمند است.

وی در پایان افزود: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در یک خیابان انجام می شود و به طور حتم با استقبال شهروندان نسبت به انتخاب معابر دیگر اقدام می شود.