به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، رسول کشت پور، شهردار منطقه با اعلام این خبرگفت: بوستان گردشگری نهج البلاغه با 35 هکتار وسعت بزرگترین بوستان دره ای کشور است که علاوه بر قابلیت های اکوسیستمی ، به لحاظ برخورداری از امکانات متنوع تفریحی و ورزشی به یکی از نقاط گردشگری شهر تهران تبدیل شده است.

وی پل معلق آسمان را یکی از قابلیت های تفریحی این مجموعه برشمرد، افزود:  پل معلق آسمان به طول 285 متر  یکی از نمادهای پایتخت است که بوستان نهج‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و به‌طور همزمان 200 نفر بازدید‌کننده می‌توانند روی عرشه آن‌ تردد و توقف کنند.

کشت پوربا بیان اینکه شهرداری منطقه  با در نظر گرفتن ضرورت ایجاد توسعه امکانات تفریحی و گردشگری  منطقه گفت: برهمین اساس پس از مطالعات صورت گرفته، پل معلق به عنوان یکی از ظرفیت های موجود برای ایجاد بازی های هیجانی  شناسایی شد و احداث  بازی هایی همچون بانجی چا مپینگ، راپل،  سوئینگ  و... با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بازی های هیجانی مطابق با استاداردها و رعایت معیارهای ایمنی احداث شده است افزود:بانجی جامپینگ و راپ سوئینگ از جمله  ورزش ها و تفریحات   مهیج  وهیجانی است که  می تواند علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند. 

شهردار منطقه2 در ادامه گفت: بوستان نهج البلاغه در حال حاضر از امکانت تفریحی متنوعی همچون شهربازی بیلینو، سرزمین شگفت انگیز، قایق پرش در آب، راپل هوایی ، تراست های  پیاده‌رو طولی و عرضی ، 9 هزار متر مربع مسیر دوچرخه‌سواری و همچنین فضاهای فرهنگی و ورزشی  برخوردار است وبه‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران و موفق شده است بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری را برای دیدن این تفرجگاه  شهری جذب کند.