به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در نشستی که با حضور مهندس "صفا صبوری دیلمی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و دکتر "محمد تقی زاده" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد، گزارشی از آخرین تحولات عمرانی پایتخت ارائه گردید.

در این نشست که جمعی از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز حضور داشتند، درباره موارد مهمی از قبیل طرح 500 کیلومتری بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه، طرح بهسازی معابر شهر تهران و پروژه های در حال اجرای معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بحث و تبادل نظر شد.

مهندس صفا صبوری دیلمی طی سخنانی در این نشست، طرح 500 کیلومتری بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه را اقدامی در جهت ارجحیت بخشیدن به مفهوم انسان محوری در مقابل خودرومحوری دانست و با تاکید بر اینکه تلاش برای تغییر سبک زندگی شهروندان و جلوگیری از غلبه بیشتر خودرو بر فضاهای شهری پایتخت نیازمند هم اندیشی و همکاری نزدیک تمام نهادهای ذیربط است، یادآور شد:  هم اکنون 70 معبر به طول 80 کیلومتر در سطح مناطق 22گانه شهر تهران، در حال بهسازی مسیر پیاده رو و احداث مسیر دوچرخه می باشند و پیش بینی می شود تا پایان مردادماه امسال 60 کیلومتر مسیر پیاده رو بهسازی شده به همراه مسیر دوچرخه تحویل شهروندان شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز طرح بهسازی معابر شهر تهران از فروردین ماه سال جاری، از هدف گذاری اجرای یک میلیون تن آسفالت در سطح معابر شهر تهران تا پایان امسال خبر داد و گفت: . طرح بهسازی معابر در سال 1399 با اطمینان بیشتر در مورد دستیابی به اهداف کمی، ارتقای دوام و کیفیت آسفالت را نیز مدنظر قرار داده است.