به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، در حاشیه این مراسم سمیه حاجوی شهردار منطقه با اشاره به تملک این بوستان در محله کم برخوردار نظام آباد از محل عوارض کمیسیون ماده۷، گفت: به دنبال تاکیدات ویژه شهردار تهران مبنی بر افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم برخوردار با تملک قطعه زمینی به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و آزادسازی متصرفین آن احداث بوستان در محله نظام آباد در دستور کار قرارگرفت.

وی با تاکید بر خریداری این زمین از محل جرائم قطع اشجار، خاطرنشان کرد: با تملک و تبدیل پلاک های موجود به بوستان، فضای نا امن و بی دفاع شهری این محل بعداز ٢٥ سال از بین رفت و به محیطی امن جهت بهره مندی شهروندان تبدیل شد.

به گفته شهردار منطقه ۷ مراحل ساخت بوستان بخشی فرد از دی ماه سال گذشته با حمایت معاونت محترم خدمات شهری و سازمان بوستانها و پارکها و با استفاده از ایده های نوین معماری از سوی سازمان نوسازی شهرداری تهران آغاز و در نهایت در مرداد سال٩٩ به بهره برداری رسید.

حاجوی، با بیان این که اولویت مهم مدیریت شهری، تأمین کسری سرانه های خدماتی است، خاطر نشان کرد: محله نظام آباد دارای کمترین سرانه فضای سبز در منطقه است، از این حیث اولویت را بر شناسایی باغات و تملک آن گذاشتیم و با حمایت اعضای شورای شهر، کمیسیون ماده 7 و سایر مسئولان امروز شاهد بهره مندی شهروندان از محیطی با نشاط هستیم. لازم بذکر است در این پارک قرائت خانه جهت مطالعه نیز دیده شده است.

گفتنی است این مراسم با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شهردار و جمعی از مدیران منطقه 7 برگزار شد.