به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با بیان این مطلب افزود: طرح کاپ (کاهش پسماند) در این منطقه به جهت تفکیک صحیح پسماند های موجود در خیابان بهار جنوبی و با هدف ترغیب شهروندان به تولید کمتر پسماند و تفکیک آنها در مبدأ اجرا شد.

وی تصریح کرد: خیابان بهار جنوبی دارای 284 واحد اداری، 30واحد مسکونی، 717 واحد تجاری است که ضمن آموزش چهره به چهره توسط آموزشگران بازیافت منطقه، مخازن 1100 لیتری از معابر خیابان بهار جنوبی حد فاصل خیابان پیچ شمیران تا چهارراه سمیه حذف و تعدادی کارتن پلاست جایگزین شد .

شهردار منطقه 7 عنوان کرد: کاهش مخازن سطح شهر، کاهش تولید پسماند در مبدا، بهبود سیما و منظر به جهت حذف زباله گردها و بهبود وضع بهداشت  و محیط زیست  شهری از اهداف اجرای طرح کاپ بوده که با جدیت در راسته های تجاری، پاساژها، مراکز دولتی، خصوصی و مجتمع های مسکونی در حال اجرا است .

 وی با اشاره به اینکه منطقه 7 نخستین منطقه ای بود که طرح کاپ در آن اجرا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهر تهران و سپس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جزء اولین مراکزی بود که این طرح درآنها اجرا شد، گفت: مساجد و دانشگاه های سطح منطقه از دیگر مرکزی خواهد بود که این طرح در آینده ای نزدیک در آنها اجرا خواهد شد.