به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، صالح سلیمانی با اعلام این خبر گفت: این پروژه به منظور شناسایی منابع آلاینده محیط زیست و چالش آلاینده‌های محیطی حریم 150 کیلومتری منطقه 15 به اجرا درمی آید.

به گفته او، در این طرح تمامی فاکتور های محیط زیست  شامل آلودگی هوا، آب و خاک رصد می شود تا با رفع موارد شناسایی شده، شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و محصولات تولیدی این منطقه باشیم.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای این پروژه گفت: هدف از این طرح، شناسایی منابع آلاینده محیط زیست حریم، شناسایی کانونها، مراکز آلودگی منابع آلاینده، بررسی نقاط آسیب پذیر و تعیین سطح آلودگی در حریم منطقه و ارائه راهکارهای کارآمد مدیریتی و اجرایی به منظور کنترل و پیشگیری آلودگی است.

سلیمانی اضافه کرد:  در این راستا اقداماتی نظیر پایش میدانی محدوده حریم ، مکان یابی محل آلاینده ها و اندازه گیری یا نمونه برداری از نقاط آلاینده خاک، آب، هوا و صوت در 2 فصل گرم و سرد انجام شد.

رئیس اداره محیط زیست منطقه ادامه داد: سپس نتایج به دست آمده از این عملیات با استانداردهای جهانی مقایسه و به‌‌صورت نمودار ارائه و همچنین در محیط GIS به صورت لایه های اطلاعاتی تهیه و نقشه های لازم جهت درک بهتر از موقعیت آلاینده ها و تاثیر آنها بر منطقه تولید می شود.

سلیمانی افزود: در پایان براساس تحلیل های صورت گرفته و نقشه های ارائه شده، راهکارهای کاهش آلودگی مشخص و توصیه‌‌های لازم تدوین خواهد شد.