به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سردار علی اصغر محسن شیخی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان تهران در دیدار با سید حمید موسوی شهردار منطقه یک که در آستانه ماه محرم در ارتفاعات کلکچال و مقبره شهدای گمنام نورالشهدا با حضور مدیران ارشد بنیاد و معاونان شهرداری این منطقه برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: یادمان شهدا مکان هایی برای پاسداشت خون شهدا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آرمان های انقلاب اسلامی است که باید برای حفظ و نگهداری آنها سرمایه گذاری شود.

وی افزود:حفظ و نگهداری از یادمان های شهدا نیاز به وقت و هزینه دارد که هزینه آن تا کنون بدون هیچ بودجه تعریف شده و تنها با کمک خیرین، هیات و سازمان ها به صورت خودگردان انجام شده که نیاز است این فضاها بهتر و مرتب تر شوند تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مانند نگینی به صورت ظاهری و معنوی بدرخشند.

وی گفت: در 190 یادمان شهدای استان با فیلمبرداری 360 درجه امکان زیارت مجازی را نیز برای علاقمندان فراهم کرده ایم که امیدواریم با نصب دوربین با همکاری شهرداری در مقبره شهدای گمنام نورالشهدا پخش آنلاین مراسم را نیز برای عاشقان زیارت شهدا فراهم کنیم.

شهردار منطقه یک نیز توسعه فضاهای عمومی و شهر را از سیاست های شهرداری تهران دانست و گفت: این فضاها علاوه بر گذران اوقات فراغت به نوعی پالایش روحی و روانی برای شهروندان ایجاد می کند و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آرمان های نظام جمهوری اسلامی نیز بسیار تاثیر گذار است.

موسوی افزود: رفع نیازهای این محور بر ما تکلیف است چرا که هم امنیت کوهستان را افزایش می دهد و هم در راستای شعار تهران شهری برای همه ارتفاعات را برای حضور اقشار مختلف جامعه مناسب سازی می کند.

وی گفت: اجرای سیستم گرمایشی، ایزوگام، پایدار سازی سازه، توسعه فضاهای بهداشتی، نصب مخازن زباله، تابلوهای هدایت مسیر ، ایمن سازی و توسعه خدمات بهداشتی و... از جمله نیازهای این مجموعه است که در قالب برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به هدف مدیریت شهری منطقه در توسعه امکانات تفریحی و فرهنگی در مسیرهای گردشگری برای استفاده بهینه شهروندان تصریح کرد: درسایر مسیرهای گردشگری منطقه مانند درکه و دربند نیز اقدامات لازم برای ایجاد فضاهایی امن، و... اجرا شده است.