به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه۶، حبیب ا...غفوری  معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در تشریح ویژه برنامه های  ماه محرم  اظهار داشت :  به مناسبت  فرارسیدن  ماه محرم  وایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی متمایزی  با پروتکل های بهداشتی  در حال اجراست .

وی به برپایی موکب های سلامت تحت "عنوان یار مهربان شهر" در ۳ نقطه اشاره کرد  و گفت:  این موکب ها  در میادین  حضرت ولی عصر(عج)، شهدای هفتم تیر و انقلاب به منظور ارائه خدمات سنجش سلامت شهروندان  برپا می شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه  ۶ ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت ها ی  فضای مجازی در محلات ۱۴ گانه و  پخش زنده مراسم های عزاداری هیات  از درگاههای محلات در شبکه اجتماعی  اینستاگرام  از جمله برنامه هایی است که با توجه به شرایط کرونایی امسال برای ایام محرم تدارک دیده شده است.

به گفته غفوری اجرای مراسم سنتی آیینی چهارپایه خوانی  در میادین منطقه و برگزاری اجراهای صحنه ای با موضوع عاشورا  از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در قلب فرهنگی پایتخت است  

  اجرای ویژه برنامه  کوچه های حسینی با  همکاری معاونت تبلیغات حوزه‌های علمیه استان تهران، سازمان تبلیغات و قرارگاه مردمی خاتم الاوصیاء، یکی دیگر از ویژه برنامه هایی است که به گفته معاون اجتماعی شهردار منطقه شش در محلات منطقه برگزار می شود .

 براین اساس  خودروهایی تحت عنوان «تکیه سیار» همراه با یک سیستم صوتی از یک ساعت پیش از اذان مغرب تا ۳۰ دقیقه پس از اذان مغرب در کوچه‌های محلات  منطقه حرکت می‌کنند.  هر تکیه سیار  که یک روحانی و مبلغ دینی ان را همراهی می کند در توقف های ۱۵ دقیقه ای در هریک از کوچه ها به اجرای مراسم عزاداری برای اها لی محلات می پردازند.

معاون اجتماعی شهرداری منطقه شش  همچنین از اجرای سوگوار‌ه  بزرگ هنر عاشورایی در بخش های ادبی، آوایی، تجسمی، نمایشی و سینمایی، برپایی گذر عاشورایی  در بلوار کشاورز خبر داد.