به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ،مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه در خصوص اقدامات فرهنگی در ایام محرم و صفر گفت :با توجه به اوج گیری ویروس کرونا و اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه محرم و صفر، تمامی برنامه‌های مذهبی با رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی با در نظر گرفتن سلامت آحاد شهروندان منطقه 13  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت عزاداری در فضای بسته با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا افزود: هیئات محلات منطقه 13 در مراسمی که با مشارکت شهرداری منطقه 13 و بسیج کمیل  تدارک دیده شده ، در ایام محرم ؛ هر شب به نام ائتلاف عاشوراییان با رعایت پروتکل های بهداشتی در فلکه اطلاعات گرد هم  آمده و به عزاداری می پردازند. 

شهردار منطقه با اشاره به تدابیر  صورت گرفته برای حفظ سلامت شرکت کنندگان در این مراسم اظهار داشت : علاوه بر استقرار غرفه توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده ، قبل و بعد از مراسم ، کلیه صندلی ها و محدوده برگزاری مراسم ، نظافت ، ضد عفونی و گند زدایی و در حین مراسم نیز تذکرات بهداشتی از سوی مجریان به عزاداران داده می شود. 

وی ، سخنرانی مذهبی با موضوع قیام امام حسین(ع) ، زیارت عاشورا و مداحی اهل بیت (ع) را از بخش های مختلف این مراسم عنوان کرد و یاد آور شد : سعی کردیم با تغییر در نحوه و شکل عزاداری ها با توجه به شیوع کرونا ، مردم بتوانند امسال نیز همچون سال های گذشته ،پرچم آزادی خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه دارند.

وی به تعزیه و شبیه خوانی وقایع محرم در بوستان نشاط کودک واقع در ناحیه ۳ اشاره کرد و افزود: به مناسبت ایام سوگواری سید الشهدا ، حضرت امام حسین(ع) ، ویژه برنامه های نمایشی آیینی تعزیه و شبیه خوانی وقایع محرم  توسط تیم حرفه ای تعزیه خوان و مشارکت هیئت های محلی به مدت پنج شب از ساعت ۲۱ الی ۲۳ با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود .

طی این پنج شب یکی از وقایع عاشورا شامل تعزیه های حضرت مسلم(ع)، حضرت علی اکبر ،شهادت امام حسین(ع)اجرا می شود .

شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه اجرای ویژه برنامه کوچه های حسینی از دیگر ویژه برنامه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به مناسبت ایام محرم است ادامه  داد: بر این اساس خودرو هایی  تحت عنوان تکیه سیار همراه با یک سیستم صوتی  از یک ساعت قبل از اذان در کوچه های محلات منطقه حرکت کرده و در نهایت به ائتلاف بزرگ عاشوراییان می پیوندند.

وی خاطر نشان کرد : همزمان با  فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و بزرگداشت این ایام و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی ، برجسته سازی عناصر و انتقال پیام عاشورایی، اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست اقدام به سیاه پوش کردن ساختمان های  اداری منطقه و محدوده با نصب پرچم‌های عزا و ریسه‌های مشکی نموده است.