به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، تفاهم نامه همکاری دوجانبه میان سازمان نوسازی شهر تهران و مؤسسه همشهری در جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان و مدیرعامل مؤسسه همشهری به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه با اشاره به بازخورد مثبت اجرا و بهره برداری از پروژه میدانگاه امیرکبیر در میان شهروندان، متخصصان، مدیران و سیاست گذاران، خاطرنشان کرد: پروژه میدانگاه امیرکبیر، تجربه نو و جدیدی در شهرداری تهران است چرا که سابق بر این شهرداری در حوزه های کالبدی اقدام به اجرای پروژه های بزرگ مقیاس و تراکم فروشی می کرد.

علی اکبری یادآور شد: پروژه امیرکبیر نیز قرار بود در سال 97 تبدیل به سه طبقه تجاری با سطح اشغال 100% شود، اما به دلیل تراکم بسیار بالا و فقدان فضای باز در محله شکوفه، شهرداری تهران از 30 هزار متر مربع کاربری تجاری چشم پوشی و این عرصه را به قلمرو عمومی اضافه کرد.

علی اکبری با بیان این که سازمان نوسازی قبل از افتتاح میدانگاه امیرکبیر، حدود 12 پروژه بهسازی محیطی محله محور دیگر را به بهره برداری رسانده است، از افتتاح میدانگاه بریانک، میدانگاه دریافت، میدانگاه خورشید و آغاز عملیات اجرایی فضای فوقانی خط آهن تهران- تبریز خبر داد و متذکر شد: این پروژه ها، پروژه های کلیدی ما در مقیاس شهرداری هستند و تلاش سازمان نوسازی نیز بر آن بوده که تمامی پروژه ها با بهترین کیفیت طراحی و اجرا شوند و علیرغم محدودیت ها و مسائل مالی در همین دوره به شکل مناسب به بهره برداری برسند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تأکید بر ضرورت اقدامات ترویجی و تبلیغی برای آگاهی بخشی به شهروندان و ساکنان محلات، تصریح کرد: این اقدامات افزایش رضایتمندی شهروندان نسبت به عملکرد شهرداری را در پی خواهد داشت.

سید ابوالحسن ریاضی، مدیرعامل مؤسسه همشهری نیز در این جلسه عنوان کرد: یکی از سازمان هایی که می تواند بخشی از فرآیند محتوایی ما را تأمین کند، سازمان نوسازی است و با توجه به پروژه هایی که این سازمان دارد به نظر می رسد ظرفیت همشهری بتواند در موضوع هماهنگی های محله ای، توجیه طرح ها و تسهیل به سازمان نوسازی کمک نماید.