به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک شینا انصاری صبح دیروز ضمن بازدید از پروژه های زیست محیطی شمال تهران و ششمین نیروگاه خورشیدی این منطقه، در نشست مشترک با سید حمید موسوی شهردار منطقه یک با بیان مطلب فوق اظهار داشت: توسعه نیروگاه های خورشیدی و سایت انرژی های تجدیدپذیر اقدام موثری است که در منطقه یک بصورت گسترده صورت گرفته است.

وی با تاکید برلزوم بهینه سازی مصرف انرژی گفت: بر اساس مصوبه ی شورای اسلامی شهر، شهرداری تهران ملزم به صرفه جویی 10 درصد در مصرف انرژی است و این سازمان به عنوان اصلی ترین ارگان مدیریت شهری می تواند با اجرای طرح های جامع در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی شامل تدوین دستورالعمل اجرایی بهینه سازی مصرف منابع(آب، برق، گاز) در ساختمان های شهرداری تهران واجرای راهکارهای موثر، در کاهش هزینه های اقتصادی و ارتقای کیفیت محیط زیست شهری اقدام نماید.

شهردار منطقه یک نیز تصریح کرد: در منطقه یک عزم جدی بر وارد شدن به عرصه های جدید همچون انرژی های پاک و تجدید پذیر، استفاده از آب های خاکستری، پیگیری پروژه های زیست محیطی با استانداردهای لازم و آمادگی هرگونه ارتقای کیفی در شاخص های مربوطه و حرکت به سوی توسعه پایدار وجود دارد.

وی افزود: ششمین نیروگاه خورشیدی منطقه یک نیز با هدف تولید قسمتی از نیاز مصرفی برق ساختمان پارکینگ شهید همت در ضلع جنوبی میدان تجریش و توسعه انرژی های تجدید پذیر به بهره برداری رسیده و سالانه قادر به تولید ۳۶ مگاوات برق بوده و همچنین از انتشار ۳۷ تن گاز در هوا جلوگیری می کند.

موسوی خاطر نشان ساخت: تا کنون  ۹۵ کیلووات نیروگاه خورشیدی در سطح منطقه یک نصب و در دست اقدام است که سالیانه ۱۷۳ مگاوات برق تولید می کند.

گفتنی است این بازدید با حضورمدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، معاونین و مدیران آن اداره کل و  معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک، مدیر اداره محیط زیست منطقه  و... برگزار شد و طی آن مسایل و مشکلات زیست محیطی و فاضلاب ها به خصوص رود دره دربند، ارتقا سطح کیفی شاخص ها و همچنین نیازها و ضرروتهای زیست محیطی منطقه یک مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه از ساختمان مرکز تحقیقات انرژی های تجدید پذیر، نیروگاه خورشیدی واقع در ستاد بحران منطقه، سوله بازیافت اوشان، نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلووات پارکینگ همت بازدید شد.