به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به همراه علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه، کریمی معاون فنی و عمران و برخی از مدیران شهری به بازدید از پروژه‌های عمرانی این منطقه با محوریت ارزش‌گذاری به حفظ بافت مسکونی و پیاده‌محوری در نواحی ۲، ۳، ۵ و ۶ این منطقه پرداختند.

بر اساس این گزارش نخست از روند پیشرفت پروژه‌ ایجاد پلازای شهری در محوطه میدان امام خمینی که شامل کف‌سازی میدان، احیا و بازگشایی خیابان پشت شهرداری و توجه به نحوه بارگیری مغازه‌های این محوطه، احداث و بازآفرینی خانه شهر (ساختمان بلدیه)، تصمیم‌گیری در مورد پل پیاده‌روسازی میدان، تغییر شبکه معابر، توجه به عرض مؤثر گذر و پیاده‌راه‌ها و هدایت آب‌های سطحی بود، بازدید شد.

صبوری دیلمی در این بازدید، ضمن استقبال از ایجاد این پلازا برای توجه ویژه به پیاده‌محورکردن شهر و تأثیر این پروژه در احیای رویدادهای تاریخی این میدان گفت: سازمان عمرانی مناطق معاونت فنی و عمران در اجرای این پلازا مشارکت‌های حداکثری با شهرداری منطقه خواهد داشت.

سعادتی در این باره با تأکید بر اهمیت احیای بافت تاریخی در این محدوده گفت: شهروندان از منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران انتظار دارند که در این منطقه، هویت اصیل این شهر که شاید زیر بار توسعه‌محوری‌های ناهمگون کم‌رنگ شده باشد، دوباره برجسته شود و از آنجا که این میدان، خاطرات تاریخی گسترده‌ای به‌ویژه از نظر فرهنگی و سیاسی معاصر با خود به همراه دارد، با نظر مثبت شهردار محترم و اعضای گرامی شورای اسلامی شهر تهران در مورد ایجاد این پلازای شهری تصمیم‌گیری شد.

در ادامه سعادتی در خلال بازدید از خیابان گوته در مورد تعیین تکلیف املاک فوقانی تونل امیرکبیر و زیرگذر امین‌حضور در محدوده این خیابان تصریح کرد: به منظور حفظ بافت مسکونی در این منطقه که به دلیل افزایش بافت تجاری‌ و اداری در حال از دست رفتن است، این املاک بناست به خدمات عمومی نظیر ایجاد فضای سبز و فروشگاه‌های محلی و... اختصاص یابند تا مشوقی برای ماندن شهروندان ساکن در این قسمت شود.

وی با یادآوری این نکته که ساکنان این منطقه، معمولاً از خانواده‌های اصیل و قدیمی شهر تهران هستند و انس و الفت بسیاری با محله‌های خود دارند، گفت: با وجود آنکه تجاری و اداری‌شدن این بخش، نفع مالی بیشتری به همراه دارد، به دلیل ارزش بافت مسکونی برای حفظ زیست شبانه منطقه و ایجاد امنیت و سلامت برای شهر، اختصاص این املاک به خدمات عمومی برای شهروندان در اولویت تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری قرار دارد.

در پایان بازدیدکنندگان به سراغ زیرگذر گلوبندک رفتند و در آنجا در مورد افزایش ورودی و خروجی‌ها و تسهیل دسترسی معلولان و سالمندان به ایستگاه متروی گلوبندک به عنوان پرترددترین ایستگاه متروی تهران با ایجاد آسانسور و پله‌برقی تصمیم‌گیری کردند./خبرطهرون