به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، جلسه ای به منظور هماهنگی اجرای ویژه برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور مرتضی رحمان زاده،  شهردار منطقه ۱۳  ، سبحانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ،سرهنگ حسن زاده ، فرمانده بسیج ناحیه  کمیل و شیربک رئیس اداره فرهنگی  برگزار شد.

 در این جلسه هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای اجرای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس مطابق با دستور العمل اجرایی معاونت امور  فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام شد.

مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه 13 با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس گفت:  برابر دستورالعمل ابلاغی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، مقرر شده است تا امسال که با چهلمین سالگرد دفاع مقدس مقارن است، برنامه‌های ویژه‌ای را در شهر تهران  در جهت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه سازان دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

وی افزود : با وجود شیوع کرونا، برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی  مصوب ستاد ملی و ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  به نحو شایسته برگزار شود.

شهردار منطقه 13 با بیان اینکه همزمان با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس، فضای منطقه 13 رنگ و بوی دفاع مقدس به خود می گیرد ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات ایجاد شده، بتوانیم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به نحو احسن گرامی بداریم و با  بازشناسی ابعاد فرهنگی و بازخوانی  آنچه که در ۸ سال دفاع مقدس رقم خورده و گنجینه عظیمی از ارزش‌های متعالی را ایجاد کرده است ، به نسل جوان انتقال دهیم.

گفتنی است ، برپایی نمایشگاه یاد یاران و رزم نمایش عملیاتی ، تئاتر خیابانی مرتبط با موضوع دفاع مقدس در مترو نبرد ، ایجاد موکب سلامت  و معنویت در نواحی چهارگانه ، نصب 20 طاق نصرت در خیابان پیروزی ، حرکت دستگاه های اتوبوس گل اندود شده در معابر پیرامونی بوستان ها ، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و بازسازی و تعمیر منازل شهدا و جانبازان که  با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش ها و دستاورد های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ انقلابی و.. از اول مهر ماه به مدت یک هفته اجرایی می شود.