به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه تهران، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اعلام این خبر گفت : اداره سلامت منطقه همگام با شیوه نامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران اقدام به اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در خصوص راههای پیشگیری، علائم و روش های مواجه با این بیماری در سطح محلات کرده است.

کمالی نسب با اشاره به شیوع ویروس کرونا و استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی و آموزش های آن لاین اظهار داشت : بارگذاری طرح های روز جهانی آلزایمر در ساب پرتال محلات و سرای محلات، چاپ و نصب بنرهای اطلاع رسانی روز جهانی آلزایمر و اشتراک گذاری تولیدات محتوایی و طرح های گرافیکی در فضای مجازی از جمله این اقدامات است.

معاون شهردار منطقه سه همچنین با اشاره به تشکیل وبینار تخصصی باموضوع "درمورد دمانس و بیماری آلزایمر صحبت کنیم" از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران اظهار داشت  : اعضای کانون های اجتماع محور منطقه سه در این وبینار که روز یکشنبه سی ام شهریور ما ه به صورت مجازی باسخنرانی دکتر حاجتی متخصص اعصاب و روان برگزار می شود حضور خواهند داشت.

وی همچنین از اعلام فراخوان  اداره سلامت منطقه سه به شهروندان جهت شرکت در طرح "اندیشه جوانان در خدمت مادربزرگ ها و پدربزرگ ها " خبر داد و افزود: از شهروندان به ویژه اعضای کانون های محلات دعوت شده است تا نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص ارائه خدمات به مادربزرگ ها و پدربزرگ ها اعلام کنند.

کمالی نسب تقویت زمینه مشارکت و همکاری با سازمان های دولتی و غیردولتی حوزه سالمندی، ارتقای سطح سواد، آگاهی و حساس سازی شهروندان نسبت به انواع دمانس (کاهش توانایی های ذهنی) و بیماری آلزایمر، پیشگیری از این بیماری از طریق آموزش های سلامت محور و تقویت روحیه و رویکرد اقدامات داوطلبانه در شهروندان، جهت ارائه خدمت به سالمندان را از جمله اهداف شهرداری تهران در این ویژه برنامه های روز جهانی آلزایمر عنوان کرد.

بیماری آلزایمر یکی از شایعترین انواع دمانس (زوال عقل) است، که پیشرونده و تحلیل برنده بوده و برگشت ناپذیر می باشد که بر کارکرد شناختی شخصیت، اندیشه، ادراک و رفتار تأثیر میگذارد و در حال حاضر چهارمین علت مرگ درکشورهای غربی است.

این بیماری در افراد بالای ۶۵  سال بروز پیدا میکند؛ اگر چه آلزایمر زودرس با شیوع کمتر  ممکن است زودتر از این سن رخ دهد در حال حاضر بیش از ۶۹ میلیون نفر در جهان و حدود ۸۰۰  هزار نفر در ایران با این بیماری زندگی می کنند.