به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهردار ی منطقه2، امیرحسین حیدرنیا، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبرگفت: به منظور تشویق شهروندان به استفاده از حمل ونقل پاک و انسان محور و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری، به مناسبت روزجهانی  بدون خودرو،خیابان ایران زمین به عنوان معبر بدون خودرو  انتخاب شد

وی  افزود: با هماهنگی پلیس راهور بخشی از مسیر این خیابان از ساعت16 الی 18 به روی خودورها بسته شده و دراختیار دوچرخه سواران و عابران پیاده قرار می گیرد.

حیدرنیا با اشاره به برگزاری برنامه های آموزشی و تفریحی گفت: بخشی از این  برنامه  به دوچرخه سواری و پیاده روی اختصاص دارد و  دوچرخه سواران مسیر ضلع جنوب بلوار ایران زمین حدفاصل پارکینگ باغ راه فدک تا فروشگاه شهروند را رکاب می زنند.

معاون حمل ونقل و ترافیک در تشریح برنامه های اموزشی و تفریحی گفت: آموزش دوچرخه سواری،فرهنگ و قوانین ترافیک،حقوق عابرپیاده و..... از جمله برنامه های اموزشی است که با رعایت الزامات بهداشتی به شهروندان ارائه می شود.

حیدرنیا افزود: با هماهنگی اداره ورزش منطقه، وسایل ورزشی درطول این مسیر جانمایی شده و  با اجرای بازی های ورزشی و تفریحی از شهروندان استقبال می شود.