به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، تورج فرهادی با بیان این که از امروز –دوشنبه ۳۱ شهریور-  اجرای برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس توسط این شهرداری آغاز می‌شود، گفت: نمایشگاه نقش زنان در دفاع مقدس چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی یکی از برنامه‌های محوری شهرداری است که با ۱۰غرفه مفهومی با مشارکت مجموعه بسیج حضرت ولیعصر(عج) در پلازا واقع در میدانگاه شهدای هفتم تیر برپا شد.

 شهردار منطقه۶ افزود: در این غرفه‌ها مباحث مرتبط با موضوع دفاع مقدس و اثرگذاری زنان مطرح می‌شود و همچنین یک غرفه هم درباره کرونا و بهداشت و سلامت برپاست.

فرهادی خاطرنشان کرد: در این غرفه‌ها که از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برپا می‌شود، قرائت قرآن و اجرای مارش و نواها و نغمه‌های مرتبط با هفته دفاع مقدس و اجرای تئاتر صحنه‌ای در دستور کار قرار دارد. 

همچنین تجلیل از یک مادر شهید سلامت و یکی از جانبازان دفاع مقدس و آزادگان و همچنین خانواده شهدا در هر شب انجام می‌شود. در کنار این نمایشگاه، برنامه‌های صحنه‌ای با مشارکت بسیج و شهرداری برگزار می‌شود.

فرهادی اظهار کرد: همچنین در شب شهادت حضرت رقیه(س) با مشارکت مجمع جهانی حضرت رقیه(س) مراسم سنتی و آیینی مدیحه و نوحه‌سرایی و برپایی سفره موسوم به حضرت رقیه(س) و توزیع بسته‌های نذری تهیه شده توسط نیکوکاران انجام می‌شود.

شهردار منطقه  به فضاسازی محیطی در منطقه از سوی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه فضاسازی و تبلیغات محیطی در حاشیه این نمایشگاه ۳۰ قطعه از عکس‌های کمتر دیده شده دفاع مقدس به صورت لمینت در جوار نمایشگاه هفته دفاع مقدس در معرض دید قرار گرفته است.

این مقام مسئول  خاطرنشان کرد: نصب اثر حجمی لاله‌ها (۲۵ لاله حجمی) در میدان هفت تیر  و ایجاد المان‌های سنگر دفاع مقدس در فضاهای عمومی منطقه و مقابل برخی ساختمان‌ها از دیگر برنامه‌هاست. 

همچنین اکران تصاویر شهدای شاخص منطقه در ابعاد بزرگ توسط اداره زیباسازی انجام ‌شده است.

به گفته فرهادی اجرای ۱۵ طاق نصرت با نمادهای هفته دفاع مقدس به مناسبت این هفته از میدان فردوسی تا تقاطع خیابان نواب، توسط اداره زیباسازی با تصاویر شهدای دفاع مقدس و المان‌های دفاع مقدس نیز از برنامه‌های اجرا شده توسط این شهرداری است.

همچنین اکران فرهنگی و محیطی (چاپ و نصب بنر ) بر روی سازه های پرتابل  سطح منطقه ،اکران در عرشه پل‌های عابر پیاده ، بیلبوردها و سازه‌های در اختیار منطقه و سازمان زیباسازی،  آذین بندی میادین  و معابر با ریسه های پارچه ای  پرچم ایران به طول  ۷۵۲۰متر ازدیگراقدامات اداره زیبا سازی به مناسبت هفته دفاع مقدس می باشد.