به گزارش اکونا پرس،
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در جلسه مدیران عامل قطارشهری های کشور که روز دوشنبه 31 شهریور ماه برگزار شد مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در متروی تهران و حومه پرداخت.
فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه متروی تهران با ۷ خط و ۲۵۸ کیلومتر است افزود: سال گذشته ایستگاه هشتگرد به خط ۵ متروی تهران اضافه شد و با تکمیل خطوط شش و هفت به حدود ۳۰۰ کیلومتر می رسد.
وی با تاکید بر اینکه با افتتاح ایستگاه های جدید در کلان شهرها جدا سازی شرکت ساخت و بهره برداری باید مورد توجه همه قطار شهری ها قرارگیرد تصریح کرد: موضوعات شرکت ساخت با بهره برداری متفاوت است چرا  که با توجه به مخاطبی که روزانه دارد با موضوعات مختلفی در حوزه مسئولیت اجتماعی روبرو است.
در ادامه اردشیر احمدزاده مدیرعامل اتحادیه قطار شهرهای کشور نیز ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نسبت به تشریح موضوعات جلسه و پیگیری های صورت گرفته در اتحادیه قطار شهری های کشور  در خصوص  اجرای اساسنامه یکپارچه برای قطار شهری های کشور توضیحاتی داد.
‌در این جلسه آخرین مسائل مربوط به قطارشهری کشور مورد بررسی قرار گرفت.و تشکیل کمیته ایمنی و بهداشت محیط زیست تصویب و برای برگزاری  حضوری کمیته فنی و تخصصی با رعایت پروتکل های بهداشتی  به صورت ماهانه نیز موافقت شد همچنین موضوع چالش های پیش رو مترو و قطار شهری ناشی از عدم اجرای قوانین  نیز مورد بحث قرار گرفت.
گفتنی است بررسی مسائل و مشکلات پیرامون مشکلات موجود در اساسنامه قطار شهری ها، فروش اوراق مشارکت، جداسازی شرکت ساخت و بهره بردار ی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

این جلسه با حضور مدیرعامل قطار شهری های شیراز، اصفهان، اهواز، کرج، اسلامشهر برگزارشد و خانم شاه محمدی مدیرکل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان قطار شهری های کشور و مدیرعامل قطارشهری قم نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشته و به طرح نظرات خود پیرامون موارد مطرح شده پرداختند.