به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9، سید مصطفی موسوی شهردار منطقه9 با اعلام این خبر گفت: تقارن "روز جهانی بدون خودرو" با کمپین "سه شنبه های بدون خودرو" و نقشی که دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل پاک در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان ایفا کند، بهانه ایی شده است تا در منطقه9 شاهد اجرای برنامه های خاص این روز باشیم.

او افزود: اجرای ویژه برنامه های روز جهانی بدون خودرو در منطقه9 در اولین خیابان اجتماعی شهر تهران در محور بلوار استاد معین جنوبی با رویکرد انسان محوری که شامل مسیرهای دوچرخه سواری، پیاده روی و مسیر ویژه نابینایان می باشد، انجام شده است.

شهردار منطقه9 ابراز امیدواری کرد که با گذر از دوران سخت کرونا بتوان در خیابان اجتماعی شاهد اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و ورزشی بیشتر با مضامین زیست محور، فعال تر از قبل بود.

او به اجرای برنامه پرفورمنس با عنوان "جور دیگر" گفت:امروز شاهد اجرای نمادینی از گروه هنرمندان در خیابان اجتماعی هستیم که تلاش شده است تا بخشی از طبیعت را فضای شهری منتقل کرده و شهری پاک به دور از خودرو را به تصویر بکشند.

موسوی به اجرای دیگر برنامه های متنوع منطقه9 در روز جهانی بدون خودر اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه پرفورمنس با عنوان جور دیگر، رکاب زنی شهردار، معاونین و جمعی از شهروندان، اجرای حرکات نمایشی با اسکوتر، اسکیت برد و دوچرخه توسط کودکان و نوجوانان، آموزش و آگاهی شهروندان در خصوص قوانین راهنمایی رانندگی در خصوص دوچرخه سواری، آموزش و آگاهی در خصوص وسایل حمل و نقل جایگزین خودرو، اجرای برنامه های خیابان ورزش و نقاشی کودکان با مضامین استفاده از وسایل حمل و نقل پاک بر روی  خودروهای اسقاطی از جمله عناوین اجرایی بود.