به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، یوسف مزارعی ،معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در تشریح برنامه های  گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس منطقه 2 گفت: نسل امروز نیازمند بهره‌مند شدن از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است. ازاین رو  تلاش شده است  تا با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها  و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در تحقق این امر مهم گام برداریم.

وی در ادامه نقش فرهنگ و هنر را در تبیین و انتقال مفاهیم ارزشی ، به ویژه ارزشهای دفاع مقدس  را کلیدی دانست و افزود: بدین منظور برنامه های فرهنگی و هنری در قالب اکران فیلم های حماسی با محوریت دفاع مقدس در  سینما مقاومت  و همچنین اجرای تئاتر خیابانی و پرفورمنس با محوریت روایت حماسه ای هشت سال دفاع مقدس  پیش بینی شده است.

 مزارعی افزود:  برهمین اساس همزمان با هفته دفاع مقدس،  سینما مقاومت  در بازارچه ستارخان راه اندازی و با اکران  فیلم های  حماسی  میزبان شهروندان و علاقمندان است.

 وی افزود: همزمان با سینما مقاومت  نمایشگاه یاد یاران با عنوان عطر خاک در بازارچه ستارخان برگزارو المان های دفاع مقدس دراین نمایشگاه به تصویر کشیده شد. 

معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه 2 با بیان اینکه برنامه ها با رعایت الزامات بهداشتی  درمحلات اجرا می شود،افزود: نمایشگاه زنان در دفاع مقدس،هویت بخشی به سیمای بصری شهر، پخش سرود های حماسی و دفاع مقدس ، اعزام کاروان های رزمنده  و تجلیل از خانواده های شهدای مدافعان حرم از دیگر برنامه های  فرهنگی است که  به منظور تداعی کردن روزهای دفاع مقدس  پیش بینی شده است.